Tack...

...för eran respons på mitt förra inlägg. Känns skönt/kul att veta ni fortfarande läser.

Igår var det Barn till varje pris på svt1 som jag självklart satt klistrad framför. Om nån av er har missat det så kan ni se det här.

Jag tyckte att programmet var riktigt bra, det var en sak jag inte gillade och det var författaren som var med Anna tror jag att hon hette. Hon hade lite konstiga åsikter, men alla måste få tycka som man vill.

Hur som helst så kom jag att tänka på hu det var förr om man inte kunde få barn och kom då genast in på min farmors föräldrar.

Min farmors föräldrar kunde inte få barn. Men min farmors morbror och hans fru hade inga problem med att få barn. Då frågade helt enkelt min farmors adoptivföräldrar om de fick adoptera ett barn av dem och det fick dem. Så min farmor hamnade på det sättet hos sina adoptivföräldrar. Under hela hennes uppväxt så har de varit öppna med att hon är adopterad och hon känner sina syskon. Det här var 1943.
Alla parter har varit riktigt nöjda med det här beslutet. 

Kanske jag skulle fråga syrran om vi får adoptera ett av deras barn?!


Idag är Cornelia mer gnällig och verkar ha mer ont i sina öron. Har haft svårt att sova på dagen och vill mest sitta i famnen och goa.

För ett tag sedan så tog hon sina två första steg. Sen ramlade hon, men så duktig hon var. Cornelia har försökt länge att släppa taget och "gå" men varje gång har hon ramlat lika fort som hon har släppt taget, men idag blev det två småa steg. Så snart kanske den lilla fröken går.


Kommentarer
Postat av: Marre

Författaren hade verkligen konstiga åsikter, hon höll på & reta gallfeber på mig...Men annars tyckte jag det var bra=D

Vad duktig hon är lilla gumman=) Lucas försöker också släppa men ramlar omedelbubs hehe=) Det kommer väl steg så småningom. Men visst rusar tiden iväg & det är knappt man hinner med=)



Hoppas hon kryar på sig lilla C.



Kram kram!!

2011-09-27 @ 20:01:43
URL: http://tilldendagen.blogspot.com/
Postat av: avlangtan

Visst är det roligt när de börjar öva på att gå! :)



Jag gillade med dokumentären, man vill se mer!

2011-09-27 @ 20:06:38
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: MTVD

Duktiga lilla Cornelia!!! Mycket har hänt sen vi sågs sist...



Samma här, programmet var bra men den där författaren... Ja hon hade väldigt egendomliga åsikter... Men detta är ett viktigt program, som ALLA borde se! Alla har något att lära, särskilt dom som blir med barn så fort de tittar på ett par kalsonger ;-)

2011-09-29 @ 10:59:13

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback