Tv höst

Vilken tv höst det kommer att bli, både svt och tv3 ska ha två olika serier om ofrivilligt barnlöshet. Så jag är så glad att journalisterna ÄNTLIGEN börjar att ta upp såna här saker. Jag hoppas bara att de inte vinklar det på fel sätt, tex att man ska slappna av så blir man gravid, eller att ivf alltid resulterar i ett barn. För så lätt är det inte...

Som ni säkert redan vet så kommer Svt att ha en dokumentärserien som heter Barn till varje pris, som börjar att sändas måndag 26:e september klockan 20:00 i svt1.
Tv3 börjar att sända sin dokumentär torsdag 6:e oktober. Hittar tyvärr ingen information om den på tv3:s hemsida så jag vet inte vad den heter.


Nu ska jag börja göra oss i ordning för att åka på kyrkis.

Kommentarer
Postat av: avlangtan

Ja man kan verkligen fynda där! Jag satsade mest på märkessaker, då får man ju mest för pengarna liksom. Det är upp till halva priset på märkesleksaker, jag har inte kvittot här men här är lite priser ur minnet:

Mickivagnen ca 200kr, Fisher price giraffen ca 269-329kr? mot butikernas ca 699kr!! Fisher price krokodilen ca 329kr mot butikernas 599kr. Fisher price formstorterare 69-79 kr mot butikernas 129kr. Alfonssetet 129:-, Fisher price bondgård 369kr mot butikernas 600kr.

Det fanns mycket mer fint! hur mycket som helst :-)

2011-09-15 @ 08:48:16
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Hanna

Visst är du gullig och påminner mig lite närmare programstart? Har ingen kalender med mig och minnet är inte det bästa ;) Tycker också det är så kul att det upmärksammas, det är ju faktiskt ett vanligare problem än man tror..Och jag avskyr "skäms-stämpeln" som en del tycks bära på :)



Sv: Än så länge är det bara roligt, då hon går några enstaka steg åt gången..Vad jag tycker då hon går omkring överallt och trillar, det är ett senare bekymmer ;) Snart springer dom omkring som två små jehun tjejerna våra <3



Jasså, du är en "krokare" du, själv säger jag ostbågar ;)

2011-09-15 @ 11:06:06
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Marre

Åh det måste jag bara se=P

Tack för tipset=D



Kram!

2011-09-15 @ 16:55:04
URL: http://tilldendagen.blogspot.com/
Postat av: lilly

NAMNINSAMLING GÄLLANDE BESLUTSSTÖD FÖR KVINNOSJUKDOMEN ENDOMETRIOS!



Hej! Det är dags att läkarkåren börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att försäkringskassan börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att det ges ekonomiskt anslag till mer forskning.
Endo är inte lite mensvärk. Det går inte över med ”ett varmt bad”.
Sedan den 1 oktober 2007 finns rekommendationer, beslutsstöd kallat, för läkare och Försäkringskassans handläggare när det gäller sjukskrivning och sjukpenning. I dag finns det beslutstöd för ett hundratal diagnoser. Men för endometrios – den TREDJE vanligaste kvinnosjukdomen finns det inga direktiv.
Endometrios är en fruktansvärd sjukdom som måste få en riktig sjukdomsstämpel!
Vi vägrar att fortsätta lida i det tysta längre.
5-10% av alla kvinnor i Sverige har lidit i det tysta länge nog.
Nu höjer vi våra röster.



Skriv på du också.
Länk:
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?endometrios

2011-09-15 @ 18:57:31

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback