Tvättstugan

Igår ringde jag till våran vikarieförmedling och frågade varför dem aldrig ringer till mig när de behöver folk på mitt jobb. Då fick jag till svar att de inte ser att jag vill jobba och att det är min chef som ska ringa ut mig vilket hon aldrig gör. Så därför blir jag utan jobb om jag inte ringer in och säger att jag vill jobba alla dagar...
Hur som helst så sa jag att jag kunde jobba ihelgen men tyvärr fanns inget behov. Efter 2 timmar ringde min telefon och de frågade om jag ville jobba. Så nu har jag fått ihop ytterligare 10 timmar den här månaden. Jag har redan hunnit jobba 3 nätter och mitt mål är att jobba 3 nätter i månaden. Får jag en 4:e så är det bara en bonus.

Cornelia och J har haft en relativit bra natt i alla fall om man jämnför med de senaste nätterna. Hon vaknade vid tolv tiden och var jätteledsen och arg. Men då hade J låtit henne ligga kvar i sin säng medans han låg på sängen brevid och efter 20minuters gråt och tjorv hade hon somnat och sen sovit till 6.

Idag har mina föräldrar varit på ikea och då passade jag på att beställa lite fler barngalgar och klossar som man kan stapla på varandra.

Jag vet inte om jag har visat hur vi har det i tvättstugan. Då vi har sån liten yta där så måste man tänka till på allt. Vårat största problem var hur vi skulle förvara Cornelias kläder. 3 överskåp har vi direkt man kommer in till vänster i dem förvarar vi tvättmedel, rengöringsmedel, handdukar, kräktrasor osv. Vi har även en byrå under skåpen där vi har kortarmade tröjor, bodysar, byxor, strumpbyxor och sånt. 
Under skåpen har vi skruvat upp två sängben på väggen där vi hänger klänningar, tunnikor och tröjor. Den vita saken som är på bilden längst ner är en blöjförvaring som Cornelias farmor har sytt.
Till höger i tvättstugan har J byggt en "stege" där vi har två svart korgar som vi förvarar tvättlappar, brandfilt och dyl i. Sen har vi även krokar där vi hänger upp saker på, tex pyjamas, handduk, haklappar osv.











Som ni ser är den en liten yta som jag tycker att vi har utnyttjat till max. Är riktigt nöjd med resultatet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja det är väl så men det är bra att de är nyfikna och vill.. :)



Ni har verkligen utnyttjat ytan väl. Smart att ha Cornelias kläder vid skötbordet.

2011-09-10 @ 19:08:31
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: carolina

Ja se där, var tunikan!



Tråkigt att det varit missförstånd med jobbet :-( Hoppas du får mer timmar nu :-)

2011-09-10 @ 22:17:43
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: avlangtan

Mycket bra förvaring ju! Vi har en byrå och garderob i Alice rum men eftersom de är på övervåningen så förvarar vi hennes kläder i tvättstugan nere, i en sån där ställning med 4 trådbackar från Ikea. Och så har vi med krokar :)

2011-09-10 @ 22:28:45
URL: http://a
Postat av: Emelie

Det blev en svart overall för oss också, hade velat ha en rosa men den fanns inte i rätt storlek i skövde eller mariestad men dock fanns det en i östersund men vi vågade inte chansa på att den skulle finnas kvar och det fanns bara två i rätt storlek i skövde förmodligen pga det där testet i vi föräldrar så det var likabra att slå till så att vi åtminstone fick en...



Ja det känns riktigt skönt på nya jobbet =)



Jätte bra förvaring , vi måste renovera vår tvättstuga (plus allt annat i huset) så det är kul att se hur andra löst sina förvaringar =)

2011-09-11 @ 09:17:53
URL: http://kronsten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback