Slemhosta

Åh så skönt att bara sätta sig ner en stund framför datorn... Har precis lagt Cornelia för hennes eftermiddagsvila. Hoppas att hon får sova en stund nu, för den här natten har hon inte sovit bra. Vaknat en massa gånger och har haft svårt att kunna somna om efter det.
Det är hennes hosta som är boven i dramat, slemhosta har hon fått :-(

Så nu vill jag ha eran hjälp, sitter ni på några bra huskurer på hur man på bästa sätt får bort slemhostan så kom med de.
Vi har mollipect hemma men det verkar tyvärr inte hjälpa för henne. Satt och googlade på olika huskurer och såg att många hade rekomenderat ljummen röd saft, så det testar jag att ge nu. Hon gillade det i alla fall ;-)
Annars så är febern borta, men då har hon istället blivit dålig i magen men det går ju lite hand i hand med att hon äter dåligt och får medicin... Det blir för mycket för lillmagen.

Blev lite sugen på att gå på bio ihelgen och hittade en film som ska ha premiär imorgon, Friends with kids. Men jag är osäker på om den verkligen kommer att visas i Luleå :-(
Har skickat iväg ett mail till sf, så vi får väl se om jag får nåt svar tillbaka.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Samma här! Slog ner rumpan i soffan för en halvtimme sedan, har hunnit med äppelkaka och thekopp ;) ÄLSKAR verkligen den lugna stunden på eftermiddagen när man vet att de små sover gott och man själv kan göra precis vad man vill..



Sv: Skriver in 22:a i kalendern :)

2012-04-12 @ 13:27:51
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Frugan F

På mina barn har det faktiskt funkat rätt bra med Bisolvon. Sen tycker de att den smakar helt ok också!



Skulle också vilja se den filmen, får se när man kan tänkas komma iväg på den!

2012-04-12 @ 13:37:04
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: mammaTea

Är med i en grupp på facebook för mammor i min stad och där har det tipsats om att koka vatten, skära en lök och lägg den i kastrullen och sen ställa den bredvid sängen när barnet sover.

2012-04-12 @ 14:38:39
URL: http://mammatea.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback