Andra dagen

Ytterligare en dags inskolning är nu gjort och även idag gick det finfint.
Cornelia fick vara ute och leka med sina nya kompisar medans jag fick sitta inne i personalrummet. Dryga timmen var jag inne och hon märkte knappt att jag var borta.
Jag kikade ut genom fönstret på henne några gånger och hon såg ut att trivas som fisken i vattnet.
 
Imorgon är det tänkt att hon ska äta lunch där för att sen åka hem för att sova, personalen tyckte att hon kunde sova där imorgon men då hon ska till fotografen imorgon så vill jag inte chansa med hennes sömn ;-)
 
Jag har beställt lite kläder från HM och igår kom första paketet. I det fanns det bla en ny pyjamas till Cornelia som hon givetvis ville ha på sig direkt igår. Det blev en snabb favorit för imorse så ville hon inte ta av sig pyjamaströjan utan den skulle hon ha på sig till kjolen... behöver jag säga att det blev många tårar när jag tog bort den ;-)
 
Bild lånad från www.hm.com
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken snygg pyjamas! Den ska vi kolla in, Astrid behöver påfyllning :)

Vad skönt att inskolningen känns att gå bra, för vår del så har de kommit med frågor allteftersom vi gått igenom rutiner. Annars får man väl helt enkelt berätta för dem oavsett om de vill höra eller inte :P

Sv: Men vet du vad konstigt, nu har jag inte fått upp dina två senaste inlägg heller, säker bloglovin som strular med alla bloggar då..Får hoppas att det löser sig snabbt :)

Idag har det ju varit GALET varmt, jag som annars älskar värmen håller tamejtusan på att gå åt..Gissar att det är preggomagen som gör det :) Får väl börja sitta i Astrids plaskpool om dagarna när hon är på fsk ;)

Inskolningen går bra, imorgon är det skarpt läge med lämning! Tror att det kommer gå bra, men de får nog en utmaning i att få lilla fröken att sova..hehe ;) Hon har sovit 2/4 dagar hittills, men bara hon vänjer sig så kommer det säkert gå lättare.

Kolla in Kånkenväskorna och se, finns både på naturkompaniet och hägglunds..de sitter iaf perfekt på Astrids rygg! :)

2012-08-14 @ 17:00:29
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: Luiza

Men vad kul att det går så bra med inskolningen =).

Lilla skruttan då...pyjamas är ju både fint och skönt att ha ;).
Många kramar

Postat av: Carin

Jättefin pyjamas ju, att mamma inte kunde förstå detta. ;) Ska kolla in på HM jag också tror jag, Alice behöver lite nya kläder. Vad har du beställt mer?

2012-08-14 @ 19:56:58
URL: http://thew.blogg.se
Postat av: Anna

vad skönt att det verkar gå bra med inskolningen. Tänk att hon redan hunnit bli så stor lilltjejen. Jättefin pyjamas. Nu börjar jag längta tills jag vet vad vi har som gömmer sig i magen så jag kan börja handla lite roliga barnkläder. Har varit duktig och inte handlat så mycket hittills.

2012-08-15 @ 04:37:39
URL: http://annasofiagustafsson.blogg.se
Postat av: mammaTEA

Skönt att inskolningen verkar gå smidigt och bra.

2012-08-15 @ 05:19:18
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Marie

Skönt att inskolningen verkar fortsätta gå smidigt. Hoppas fotograferingen går bra.

2012-08-15 @ 08:27:52
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Whiny

Himla fin blogg. Var bara tvungen att säga det. Älskar färgerna!

2012-08-18 @ 19:36:37
URL: http://whiny.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback