Förkärlek

Jag har en viss förkärlek för mössor, framför allt barnmössor. Så igår då jag kom till förskolan och fröknarna berättade att det fanns tre stora väskor med mössor som en sålde så var jag snabbt dit och tittade. Hittade en fodrad mössa till Cornelia som fick följa med hem.
 
 
Imorse så lämnade J Cornelia på dagis på morgonen då vi skulle testa att hon fick börja klockan 7. Det var en glad tjej som vinkade hejdå till sin pappa på en gång.
När jag hämtade henne vid halv två så berättade personalen att hon hade sovit lite längre idag, så nu är vi uppe i 50 minuter. Nästa vecka börjar allvaret för oss alla då jag börjar om att jobba.
Då kommer Cornelia att vara på förskolan måndag-onsdag och fredag. Två av dagarna är lite kortare 7-14 varav de andra två är 7-16. Men det kommer nog att gå bra.
 
Medans Cornelia har varit på dagis så har jag haft en liten sovmorgon och sen har jag varit en sväng på stan. Lite tvätt, plock och sånt här hemma har jag också hunnit med innan den lilla skulle hämtas hem.
 
Till middag blev vi bjudna på min favoriträtt (köttsoppa med klimp) hos mina föräldrar, mums!
 
Just det, jag har ju glömt att visa hur överkastet blev som jag har sytt till Cornelias rum.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammaTEA

Vilket fint överkast!

2012-08-30 @ 21:45:48
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Anna

Oj vad du där duktig på att sy! Jättefint :)

Svarade dig i mina kommentarer om hörseltesten, vi har troligen gjort samma som ni men dottern vägrade sitta still och pratade dessutom hela tiden... Satte de rör på Cornelia för att vidga hörselgångarna eller bara för att hon skulle höra bättre? Svårt att få besked om åtgärder här nere av läkarna :/

Vad fin hon är i sin nya mössa, skulle kunna shoppa ihjäl mig tror jag. Bara pengabrist som gör att jag avhåller mig ;)

Tror nog det kommer att gå jättebra även om det blir mer tid på dagis, däremot förstår jag om det är lite blandade känslor. Har varit omvälvande med dagisstart, kram

2012-08-31 @ 11:37:40
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Marie

Fin mössa och fint överkast.

2012-08-31 @ 11:40:35
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Anna

Men va snyggt!! Var Har du hittat tygen till det????

2012-08-31 @ 21:49:16
URL: http://Www.spattanjansson.blogg.se
Postat av: Jenny

Åh va fint du sytt!!! Och superfin mössa till C, jag är oxå tokig i mössor! Kram på er

2012-09-01 @ 19:58:07
Postat av: Linda

Bara skrattar igenkännande, jag är en sucker för mössor med - till lilleman! Men en annan har max två - hur kommer det sig?! ;-)
Mössan var jättefin och passade C tokbra!

2012-09-04 @ 08:35:22
URL: http://underbargava.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback