Första dagen

Nu har vi varit på första dagens inskolning på förskolan. Vi var där i ungefär 1,5 timme, vilket kändes ganska lagomt.
 
När vi först kom dit var Cornelia ganska avvaktande men så längre tiden gick ju mer framåt blev hon.
Idag var vi ute hela tiden, så Cornelia hann med att gunga, kasta boll, åka bakom en kompis som cyklade mm.
 
På väg till dagis
 
Imorgon ska vi också åka dit 9:30 och då kanske jag kommer att vara inne då Cornelia är ute och leker med sina kompisar & fröknarna.
En av fröknarna trodde att det skulle bli en snabb inskolning, bara att hoppas på det.
Det viktigaste tyckte fröknarna var att vi som föräldrar skulle vara konsekventa, då vi har sagt hejdå så är det hejdå. Oavsett hur ledsen barnet blir. Vi fick sen bryta ihop i bilen men inte visa barnet. Usch jag hoppas verkligen inte Cornelia blir jätteledsen...
 
Personalen kändes riktigt bra, men det jag tyckte var konstigt var att ingen frågade om Cornelia mer än om hon var allergisk eller hur länge hon fick sova. Jag hade velat ha mer frågar, men imorgon är en ny dag så då kanske de frågar mer...
 
Vi hann inte mer än rulla ut bilen från dagisparkeringen så sov hon, många nya intryck som gör hon trött.
 
När hon har vaknat ska vi möta upp moster och kusinerna, ja Cornelias såklart för lite shopping. Den äldsta kusinen ska ha en ny vinteroverall och Cornelia behöver ett par fleecebyxor till då hon ska ha ett set med fleecekläder på dagis.
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad stor hon ser ut. Hoppas inskolningen går smidigt och att ni slipper tårar.

2012-08-13 @ 12:37:08
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Luiza

Åh, lillskruttan!
Jag hoppas att ni ska slippa gråt från C och psykbryt i bilen/hemma för egen del...
jag fasar verkligen för den dag jag ska behöva lämna mitt barn i andras ansvar , samtidigt som jag vet att det oftast är värre för vår del som föräldrar. Barnen tystnar ju ganska snart och tycker det är rätt kul på förskolan ändå =). Tack och lov.
Nu är det säkert rätt individuellt, men man kan ju hoppas att om de gråter, så går det över snabbt och blir kul.

Vi ska vaccinera lillan denna vecka, så det är min stora skräck och jag måste verkligen stålsätta mig själv. Tur att A ff har semester, så jag kan bryta ihop utan att Matilda märker det, så han kan ta henne om det behövs.

Hoppas ni har en fin dag och tack för komplimangerna kring bilderna.
Kramar

Postat av: Blomster

Stora tjejjen! Hoppas att det blir en snabb och enkel inskolning.

2012-08-13 @ 21:48:50

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback