Shoppat

Jag vet inte om ni kommer ihåg men i våras köpte jag i alla fall en vinteroverall på rean i Finland som jag tänkte att Cornelia skulle ha i vinter. Det jag inte förstår idag var hur jag tänkte med storleken, köpte nämligen 92. Den har vi nu testat och den sitter perfekt idag när hon har tunna kläder under, med andra ord så kommer den inte att fungera i vinter.
Så idag åkte jag, Cornelia och hennes mormor på shoppingtur. Då vi var riktigt nöjda med fjolårets overall från kaxs så fick det bli en sån i år igen, perfekt att köpa en nu då jag hade 25% rabatt. Hur som helst så började vi med att testa en i stl 98 och den var precis då hon hade fleecekläder under så det fick bli en overall i stl 104. Hjälp, var har min lilla tjej tagit vägen?! Expediten som hjälpte oss trodde först att 104:an skulle bli alldeles för stor men när hon hade sett båda på så var det ingen tvekan om vilken vi skulle ha...
KappAhl online shop - Vinteroverall
 I år överraskade jag mig själv med att köpa en rosa vinteroverall. Nu gäller det bara att hitta nån snygg mössa till.
 
Cornelia fick två tunikor och ett par leggings av sin mormor från Lindex.
 
 
Lindex Shop Online - Tunika
 
 
Lindex Shop Online - Set
 
 

Kommentarer
Postat av: mammaTEA


Hjälp vad alla köper och fixar vinterklädee. Jag har inte börjat fundera än...

2012-08-10 @ 02:07:08
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Hanna

Bra val! ;) "Tyvärr" så visade det sig att Astrid kan ha fjolårets overall även i år..Och jag som var så sugen på den multifärgade kaxsen! Nåja, får väl köpa massor av mössor för pengarna jag nu "sparar" ;)

Sv: Det är helt otroligt, jag kan knappt förstå att det är mitt barn som traskar iväg där med ryggsäcken i handen och pippilotter på huvudet..Har det inte gått lite väl fort? :)

2012-08-10 @ 11:39:45
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: avlangtan

Den overallen är så fin! Vi kör nog på Lindex Fix i år tror jag, jag har inte sett den live än men det blir nog den.

Jättesöta kläder, det nedre setet har Alice också fast i den andra färgställningen.

Hur lång är Cornelia och vad väger hon, ungefär? Jag vet inte alls vad vi ska satsa på för overallstorlek.

Ha en mysig helg :-) Kram

2012-08-10 @ 21:17:29
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Carin

Hur ser overallen du köpte i Finland ut?

Svar: Det är en svart Lassie by reima tec.
Sara Johansson

2012-08-12 @ 16:41:44
URL: http://thew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback