Äntligen!

Idag har jag ÄNTLIGEN fått tummarn ur och bytt gardiner, tyckte att det började att bli dags att plocka ner julgardinerna... Nu hade jag inte röda gardiner med tomtar, utan de var beiga med hjärtan på så typiskt juliga var det inte. Men ändå, känns skönt att det är gjort.

Jag vaknade imorse av att mitt vänstra öga gjorde så ont. Ögat är helt rött, så det första jag gjorde var att plocka ut linserna och sätta på mig glasögonen. Brukar bara ha glasögon 2 dagar per månad på sin höjd men nu är jag så illa tvungen att ha de.
Ögat är fortfarande rött och irriterat men det har blivit lite bättre. Det är även ljuskänsligt, men det har säkert att göra med det som irriterar. Om det inte blir bättre på några dagar blir det att boka in ett optikerbesök, eller det måste jag nog göra i alla fall.
Bara hoppas att ögat är bättre imorgon då jag ska ut och köra bil....

Jag & J är barnfri inatt då Cornelia sover över hos sin mormor och morfar. Vi var dit på middag och efter det fick hon stanna kvar.
Jag ska iväg och besikta våran bil imorgon och då känns det bara onödigt att behöva dra med henne i den här kylan.
Så efter att vi kom hem från middagen har jag hunnit rensa i förrådet som är innanför Cornelias rum. Det känns så skönt då det har varit ett av projekten på min lista, började att göra det förra veckan men inte det lättaste att göra det med en liten hjälpreda...

Nu ska jag hänga tvätten innan det är dags att sätta sig framför tv:n och se så ska det låta.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad du fått mycket gjort idag, men är lite lättare när man inte har hjälpreda som ska fixa och trixa - hur gulligt det än är :)



Hoppas ögat blir bättre tills imorgon, jag fick nässpray i mitt öga i somras en gång och då reagerade ögat på samma sätt som du beskriver. Förknippade aldrig nässpray med irriterat öga, tänkte om du tagit det kan det vara orsaken.



Sedan vill jag säga att ni alltid är välkomna ner till oss, jag kan ta mig norröver med om jag bara vet vart jag ska ;)



Kram

2012-02-05 @ 20:58:09
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Greta

Haha skönt att jag inte var sist med gardinerna, jo jag tyckte resturangen i umeå hade bra mat.

2012-02-05 @ 21:10:57
URL: http://torparfru.blogspot.com
Postat av: mammaTEA

Skönt att få byta gardiner när man tänkt det länge

2012-02-05 @ 21:57:06
URL: http://mammatea.se
Postat av: Marie

Jag har inte fått upp gardiner i något rum. Har så många fler fönster nu så jag har inte likadana gardiner till alla fönster i ett rum. Ett projekt som lär ta lite tid.

Hoppas det känns bättre i ögat idag.

2012-02-06 @ 10:36:36
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Hanna

Det är så irriterande när det tjorvar med linserna! Har just börjat kunna använda mina igen efter en segdragen förkylning.



Sv: Doffi har också fått in dem, syrran köpte en av filtarna där! Bara att åka in till stan Sara ;) Eller villervalla.se ;) Den här filten ska jag hålla hårt i! :D



Ja, goda nyheter brukar ju vara roliga nyheter :)

2012-02-06 @ 12:08:17
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback