Jobb dags

Den här natten har vi fått sova lite bättre och det blev även sovmorgon, ända tills 6:40, mycket bättre än klockan 5....

Både igår och idag har det varit riktigt vårväder här uppe i norr, men då Cornelia har sån hosta och feber så får vi hålla oss inne. Men jag måste erkänna att man blir sugen på att gå ut när man ser vädret.

Inatt är det dags för jobb igen, har bara en natt så det känns rätt så skönt. Nästa vecka börjar min intensiva arbetsperiod, har då 5 nätter den veckan. Kommer nog inte att vara allt för social mina lediga dagar...

Cornelia har precis somnat så nu ska jag passa på att njuta lite av tystnaden (är rätt så gnälligt här nu medans hon är sjuk...)


Kommentarer
Postat av: Linda

Kan tänka mig att man inte riktigt orkar vara social när man jobbar så långa pass i så många dagar.



Söta väskor förresten! Är sugen på att köpa en dagisväska åt Mileon, gillade också ugglan man vet att de finns fler djur men inte hunnit kikat på dem ännu.



Blodproverna tar man på drop-in, så det är bara att komma i tid så har man chans att få dem tagna, sedan måste jag be dem skicka hem provsvaren till mig och jag sedan skicka dem till kliniken. Har varit för många vändor där proverna hamnat på villovägar så kliniken vill att vi gör så här numer. Så det tar sin lilla tid! Och ännu inte kommit iväg, vi har ju sjukstuga här och när det väl passat så har det varit proppfullt i "kön" så man vänt i dörren ungefär.. :-/

2012-02-22 @ 18:01:45
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hoppas att det går bra på jobbet inatt, och att ni slipper snökaos och fastkörningar!



Sv: Som andra utekläder blir det Kaxs Proxtec, jacka och byxa :) Tror vi skippar galonisar nu i vår och kanske köper til hösten :)



Det var en superbra start på dagen! Försöker ta mig ut i friska luften varje dag nu, får se om jag tycker idéen är lika god när väckaren ringer imorgonbitti ;)



2012-02-22 @ 20:08:01
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej Sara!



Nu har jag hunnit läsa om allt som hänt när jag varit iväg, och vad jag lider med Cornelia! Måste hon piggna till snart, det gör ont i hjärtat att hon ska må dåligt.



Vi har inte fått godkänt på Sofia Josephines hörseltest i och med att hon har trånga hörselgångar, däremot har de uteslutit allvarliga hörselfel. Ska ringa och be att bli förflyttad till Kalmar nu så att vi får en tid vi också. Glad jag blev påmind i ditt inlägg :)



Tack för dina tummar imorgon, de har hjälpt så otroligt bra hittills. Bara säg till när det är dags att hålla mina ;)



Hoppas att du får en lugn natt inatt, vi hörs!

Kram

2012-02-22 @ 20:49:59
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Luiza

Hoppas lilla skruttan kryar på sig snart.



Massa kramar/

Luiza

Postat av: Anna

Hej Sara!! Längesedan jag var aktiv med bloggen. Saknar det ibland men jag känner inte att jag hinner. Har dock även varit dålig på att läsa hos dig.. :( Skummade lite nyss och hoppas att allt blir bra med Cornelia.. Tänkte även fråga om jag skulle kunna få den där tipsrundan med vad olika nummer har gemensamt!? Om du har den kvar. Du kan väl maila om du har lust!! :) kram

2012-02-22 @ 21:48:37
URL: http://Http://annasunderbara.blogg.se
Postat av: Ida

Tack va du är gullig :) detsamma. Hon är full av bus. Hoppas lillan blir bättre snart.

Kram

2012-02-26 @ 13:27:44
URL: http://denvackrastestunden.wordpress.com/
Postat av: Ida

Härligt här har vi också vårväder, vi hade planerat att gå på fest och barnvakterna blev sjuka men Ds bror och tjej passade henne. Guld

Värda är de.

2012-03-04 @ 13:16:46
URL: http://denvackrastestunden.wordpress.com/
Postat av: Ida

Jätte skönt va det. Älskar lilla J men skönt att komma bort ibland :)

2012-03-05 @ 14:24:01
URL: http://denvackrastestunden.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback