Städar och står i

Cornelia ligger och sover middag och jag har precis ätit lite lunch i ett tyst hus. Ska snart fortsätta med städningen här hemma. Men det tror jag att det får bli när Cornelia vaknar, hon gillar att få hjälpa till! Min duktiga lilla tjej har hämtade tvättlappar medans jag dammsög och började att torka akvariumet ;-)

Ikväll går jag på min jobbarvecka, börjar med två nätter och sedan helgen. Det blir en arbetsvecka på 46 timmar... Förstår ni då hur social jag kommer att vara då veckan är slut. Det är tur att jag har bra arbetskompisar som är trevliga att jobba med.

Cornelia är fortfarande inte frisk, men hon börjar att bli bättre. Hon rosslar och hostar ganska mycket i perioder. Febern har i alla fall försvunnit så det är ett steg åt rätt håll.

Nu piper tvättmaskinen så då är det bara att gå och hänga tvätten och slå på en ny maskin. Tror att jag ska skynda mig göra färdigt här inne så kanske jag & gumman kan gå ut och njuta av solen en stund då hon vaknar.

 

Kommentarer
Postat av: Luiza

Låter ungefär som min arbetsvecka, men den utspelade sig på dagtid... Kan tänkas vara liiite jobbigare nattetid.



Ni verkar ha en bra och fin dag. Hoppas den håller i sig, och att ni kommer iväg ut i solen.



Kramar

Postat av: Frugan F

Japp den veckan känner vi igen. Den är döpt till helvetesveckan på mitt jobb då vet kollegorna precis vilka pass man jobbar den veckan! Jag ska gå på mitt tredje pass i natt och sen är jag ledig i en vecka för att sen göra ett pass och sen ska det ju bli operation. Kanske bli ett extrapass i helgen...det var ju det där med kval öt!!

2012-02-27 @ 17:08:22
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Anna

Hoppas att ni hann ut i solen idag, mannen och jag hann med en härlig promenad där det kom lite vårkänslor över en :)



Underbart att hon börjar bli lite piggare! Kan ana hur pigg och käck du kommer att känna dig om en vecka ;)



Kram

2012-02-27 @ 19:48:20
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: mammaTea

Praktiskt med städhjälp ;)

2012-02-27 @ 20:17:35
URL: http://mammatea.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback