Prickiga tyget

Första natten är nu avklarad. Jag var lite irriterad från början att de hade tagit bort en av mina nätter från schemat men nu i efterhand är jag nöjd. Hade aldrig orkat jobba inatt igen då jag har blivit jätteförkyld. Förkylningen började under natten och blev bara värre och värre.
Så jag kan erkänna att jag har känt mig seg idag. Nu är jag ledig fram tills på fredag så då hoppas jag att jag mår bättre.

Jag blev så sugen på att gelehjärtan i natt och kollade på en bensinstation men där hade de inga såna. Sa då till J att jag ville ha såna men han hade inte hittat några såna på coop. Men choklad hade han köpt till mig i alla fall ♥ 
Annars så har vi inte firat alla hjärtans dag, utan idag har det varit som vilken annan dag som helst.

Mina föräldrar har bjudit oss på middag här hemma, vardagslyx att inte behöva laga maten själva.

När Cornelia somnade ikväll satt jag mig vid symaskinen och kan nu berätta vad tygerna skulle bli.
Först har det blivit en liten tyg påse som ska vara under barnvagnen med blöjor, tvättlappar osv, nu då Cornelia har blivit så pass stor så känns det klumpigt att ta med sig hela skötväskan då man ska iväg.




Det här ser väl finare ut än en vanlig påse?!

Men det var inte för tygpåsens skull som jag köpte tyget utan det var till vimplar som ska vara i Cornelias rum. Och jag måste erkänna att jag är så himla nöjd med de. Jag tror att det kommer att bli riktigt fint i hennes rum till de vita väggarna.


Här har jag bara hängt upp de provisoriskt för att visa er.

Om ni är sugna på att göra såna här så finns det en bra beskrivning här. Jag är lite dålig på att bedömma hur mycket tyg som behövs då jag ska göra nåt så jag har fortfarande kvar lite grann, så nu ska jag klura lite på vad jag ska göra för fler saker ;-)


Kommentarer
Postat av: avlangtan



Åh vilka fina vimplar, Alice har också vimplar i sitt rum men de har jag inte sytt själv :-)



Påsen blev också jättefin, jag kör på skötväskan fortfarande, jag brukar säga att jag har "mitt liv" där i eftersom jag sällan har egen handväska så då ryms allt där i :-)

2012-02-14 @ 23:34:32
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: mammaTea

Gillar det prickiga tyget! Blev jättefint både med tygpåsen och vimplarna.

2012-02-15 @ 07:50:56
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Hanna

Blev superfint med bägge två! Vi har också börjat skippa skötväskan och har Astrids kånken istället :) Jag är också sugen på att sy vimplar, satte du vliselin(?) på baksidan eller?



Sv: Ja, blev störtförtjust i bilden på en gång :) Inte ofta man kan fånga den lilla virvelvinden på ett skarpt kort.. ;)

2012-02-15 @ 09:07:43
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Marie

Jättefina!

Hoppas du är pigg snart igen.

2012-02-15 @ 09:39:41
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Frugan F

Vimplar är himla fina må jag säga! Jättefina blev dina också, gillar både mönstret och färgerna!



Krya på dig!!

2012-02-15 @ 12:15:30
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Ida

Gud va duktig du är, en sådan påse hade jag också velat ha. Som du säger mycket finare än en plastpåse.

Kram vännen

2012-02-15 @ 13:03:10
URL: http://denvackrastestunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback