Kläder

Nu ska jag fortsätta med era önskeinlägg, den här gången är det Carin som ville veta mer om barnkläder.
Det här är nåt som jag skulle kunna prata/skriva om hur mycket som helst.
Nu får ni inte tro att jag är stroppig eller så, men jag köper rätt så mycket kläder till Cornelia. Jag vill att hon ska vara fin och mitt intresse för barnkläder har nog till och med gått över lite till henne. Så fort hon får på sig en ny tröja/klänning så ser hon så nöjd ut. Stryker med handen på plagget och ser stolt ut. Att gå på klädesaffärer med sin mamma är riktigt roligt, helst då hon får känna och titta på olika plagg.

Jag köper 99,9% av Cornelias kläder, ibland kan J hitta nåt som han tycker är fint men han överlåter gärna det här till mig.

Jag har ingen favoritaffär där jag handlar barnkläder utan jag köper kläderna som jag tycker är fina. Jag brukar handla på Åhlens, Kappahl, polarn o pyret, HM, Lindex, Villervalla mm.

Då jag handlar barnkläder så vill jag självklart att de ska vara fina, men de ska även vara praktiska och bekväma.

Här kommer en liten del av Cornelias garderob

Tunika 129 kr på Lindex


Jeansklänning/tunika från kappahl 179kr


Baströja, 79.50 kr från kappahl


Skaljacka till våren, 699kr från polarn o pyret


Klänning från polarn o pyret, 279kr.


Det här klänningen kommer från polarn o pyret.

Skaljackan från polarn o pyret har jag varit in till stan och köpt idag. Hade en 20% kupong så då passade det riktigt bra att köpa den nu. Jag har även tänkt att köpa ett par svarta skalbyxor till, men det kommer jag att köpa från Lindex.

I byxväg använder vi mest leggings till Cornelia. Brukar köpa de på Lindex, ta 3 betala för 2.

Här kommer lite kläder som jag har spanat in på Lindex, alla är från ta 3 betala för 2.

79,50kr


79,50kr

Svarta leggings, 89.50kr


Zipjacka, 149kr


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Det är ju så roligt att shoppa barnkläder! Mycket roligare än att handla till sig själv.

2012-02-15 @ 14:49:23
URL: http://hannafialottta.blogg.se/
Postat av: Carin

YAY! Barnkläder! ;)

Den skaljackan är så himla himla fin! Men Alice kan fortfarande ha sin rosa i stl 80, så det blir tyvärr ingen ny här. Däremot har hon fått en vindfleece från pop, den prickiga. :)



Vi ska till Vingåkers outlet på måndag (jag har semester) och gissa vem som ska shoppa barnkläder? ;) Jag kan visa i bloggen i sen. Woho!

2012-02-15 @ 18:45:24
URL: http://thew.blogg.se/
Postat av: Luiza

Åååh, jag är precis likadan. Fast skruttan inte kommit till världen än, har hon massor av kläder =).*

Och jag älskar fina kläder. Jag tror jag kommer klä henne lite så som jag själv skulle vilja se ut =).

Jag är likadan som du, det spelar ingen roll var man köper kläderna, huvudsaken är att det är fina och bekväma.



Jättefin garderob Cornelia har.

Verkligen.



Massa kramar.

Postat av: avlangtan

Jag älskar också barnkläder, det är ju sååå kul!

2012-02-15 @ 21:34:34
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: mammaTea

Det är ju bara så kul med barnkläder!

2012-02-15 @ 22:12:59
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Carin

Svar: nej, vi har inte nära till Ullared. Jag bor ju i Stockholm, Ullared ligger ... på andra sidan Sverige typ, Göteborg-hållet. Haha! Jag vet inte, det ligger långt bort iaf. Jag var där i höstas, åkte buss och det tog 7timmar enkel resa. Ska dit igen nu i vår. LÄNGTAR!



Vingåkers Outlet ligger närmare Stockholm, tar kanske 2-2,5timme att åka dit med bil. Så det ligger inte nära Ullared. Vingåkrs Outlet har lite mer finkläder, kostymer och så. Jag hittar inga kläder där, men där finns ju barnkläder, pop bland annat. ;) till halva priset. :)

2012-02-16 @ 07:19:31
URL: http://thew.blogg.se/
Postat av: Marie

Barnkläder är ju så roligt att köpa. Det finns så mycket fint. Gillar verkligen klänningen från Polarn, den i jeans med färgglada knappar.

2012-02-16 @ 09:29:37
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Kläder på nätet

Jättefina kläder :D

2012-02-19 @ 00:32:34
URL: http://www.ibutik.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback