Klätterapa

Idag blev det ingen sovmorgon, redan halv sju tyckte Cornelia att det var morgon, men då var vi bara vakna i 45 minuter sen var det dags att sova en liten förmiddagslur på 1,5 timme. Jag hann vakna innan Cornelia och det sker inte ofta.
Efter att vi hade sovit så var det dags för dagens andra frukost för Cornelia. Den första består alltid av välling, då hon inte vill ha gröt.
Den här frukosten bestod av yoghurt, smörgås och hennes favorit melon.
Som ni ser av bilden så hamnade de mesta av yoghurten i håret, så det blev duschen för den lilla efter frukosten. Jag tror att hon försökte fixa till sin frisyr, hon har börjat att ta på håret ganska mycket. Hon har nog märkt att det har växt ganska mycket sista tiden.
Efter ett tips från min syster så testade jag att låta Cornelia sitta själv i duschen medans jag tvättade henne och det gick riktigt bra, var en stolt tjej som fick sitta och hålla i duschslangen.



Jag somnade nyss när jag skulle lägga Cornelia så att hon fick sova. Men tror ni att den lilla somnade, nä inte det. Bara hennes mamma ;-) Så nu är vi nere igen och busar på en stund innan vi gör ett nytt försök.
Den sista månaden har jag blivit mycket bättre på att lägga mig och vila då Cornelia gör det. Tidigare skulle jag alltid göre en massa saker då hon sov, vet inte om jag försökte vara duktig eller varför. Men men jag är inte bättre än att jag kan ändra mig.

Jag märker att jag inte är frisk än, för jag blir helst slut för minsta lilla. Idag hade vi först tänkt att åka iväg till kyrkis för Cornelia behöver verkligen få leka med andra barn, men när jag inte är i form så orkade jag inte åka iväg. Sen hade vi -15 grader på morgonen och då kändes det inte heller så kul att åka ut med bilen.

På tal om den lilla så har hon blivit en riktig klätterapa... Hon klättrar upp i soffan precis hela tiden, ställer sig upp mot ryggstödet och försöker nästan ta sig ut från fönstret. Måste säga att det var skönt när hon höll sig på golvet för nu måste man passa henne hela tiden, för när hon ska ner kan hon lika gärna dyka med huvudet före.


Måste bara visa Cornelias första hål i ett par byxor, de här leggingsarna har hon nött hål på båda knäna.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken superfin tröja hon har på bilden! Jag har snöat in på tradera och budar nu mammakläder, och lite bebiskläder. :)



SV: Tack! Ja, det är helt otroligt att det finns två små bebisar i MIN mage. Jag lipar nästa bara av att tänka på det. :)



Kram

2012-01-12 @ 12:55:36
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sy på "skinnlappar" eller coola hjärtan/stjärnor på byxorna ? kram

2012-01-12 @ 17:40:48
Postat av: avlangtan

Det var lite sött med hål på knäna ;-)

Vilket yoghurtkalas, jag känner igen det där med mat i håret.

Hoppas du blir helt frisk till helgen :)

2012-01-12 @ 19:56:13
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Anna

Vad skönt att det är fler än min tjej som ser ut sådär när hon äter! Har tänkt lägga ut en bild i flera dagar när hon är genomgeggig i hela håret, måste bada henne efter varje gång hon ätit typ :/



Idag sa jag nej när hon geggade runt så det blev ett hiskeligt hallå vid maten.



Bra tips med duschen, ska testa :)

2012-01-12 @ 20:12:04
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Hoho, lilla godingen :) Håller med föregående, kanske du ska köpa såna där "stryk på lappar" (finns på Ohlssons) eller sy dit applikationer? Är ju både fint och praktiskt :)



Sv: Tänkte att jag väntar nästa vecka, har de inte hört av sig då så ringer jag :) Känner mig inte så orolig, har inte ett dugg ont när jag själv klämmer och petar i magen, men det ska bli skönt att kolla upp det :)



Trevlig helg på er godingar!

2012-01-13 @ 08:23:58
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Frugan F

Så söt och kladdig!!!

2012-01-14 @ 13:33:00
URL: http://trueflink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback