Lördag

Ibland är det som min syster säger att man inte har råd att låta bli att köpa vissa saker. Idag var en sån dag. Jag var in på Lindex för att kolla lite på deras rea. Hittade då en kofta till mig själv som hade kostar 349kr, jag betalade 37.50, såna klipp borde man hitta oftare! Alla som känner mig vet att jag är en typiskt koftälskare. Ett par sockar till mig själv och ett nattlinne till Cornelia fick också följa med hem.

Om man nu läser tillbaka några dagar i bloggen så verkar det som att jag bara shoppar, men så är det absolut inte. Den senaste veckan har det blivit rätt så mycket, men det beror på att de flesta av Cornelias kläder är för små nu.

Jag upptäckte att en sömn var borta på jeansen som jag köpte igår, så de fick tyvärr åka tillbaka till affären då de hade börjat att bli ett hål. Min tanke var då att ta ett par nya i samma storlek men tyvärr fanns inte det.
Men men man kan inte få allt här i världen.

Cornelia har haft en jobbig hosta inatt, så hon har vaknat flera gånger och varit ledsen. Lite sovmorgon fick vi i alla fall, vid halv åtta vaknade den lilla. Just nu ligger hon och sover lite middag. Vi har medvetet försökt hålla henne vaken under förmiddagen för att försöka få henne att bara sova 1gånger per dag. Idag gick det, men det är inget som säger att det går imorgon. Allt beror nog på hur tidigt hon vaknar på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Frugan F

Usch hoppas det inte blir några nya hostkräkattacker.



Tycker ändå det funkar att jobba tre nätter. Känns bra att jobba av dem när man ändå ställt om. Tyckte det var väldigt jobbigt att gå tillbaka till nattjobbet efter första barnet. Var så himla trött och nätterna kändes ibland som ren tortyr. Men sen tycker jag att det faktiskt funkat himla bra. Det är gott att ha så mycket tid med barnen som man ändå får tack vare sina jobbtider. Kombinerat med mannens butikstider så är de alldeles lagom på förskolan och jag har mina dagar för mig själv också för annars skulle jag aldrig orka.



Ska faktiskt passa på att vila lite nu efter maten trots att jag sov i 12 timmar...och sen iväg till jobbet! Får se om det är möjligt att cykla med tanke på den nyfallna snön! Kram

2012-01-21 @ 17:31:54
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: avlangtan

Jag är också sån, shoppar i perioder och det blir ju lite extra om man hittar fynd! Hoppas Cornelias hosta går över! Ha en bra helg :-)

2012-01-21 @ 19:26:29
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: avlangtan

Ja jättemysigt, och man blir lika förundrad varje gång över hur små de är :-)



Ja jag håller med, dyra, jag köpte lite grann i Ullared där det var jättebra priser!

2012-01-21 @ 22:26:22
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Hanna

Haha, sluta ljug nu din shoppoman ;)



Sv: Jag och Crille har klarat oss, men Massen är fortfarande inte piggelin..Nu har det kommit feber också, inte lätt att hålla henne vaken och pigg. kram!

2012-01-22 @ 10:03:11
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Hanna

Du har en utmaning hos mig! :)



http://hannovsky.blogspot.com/2012/01/utmaning.html

2012-01-22 @ 10:24:21
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna

Oj vad du fyndat, visst är det härligt att gå hem med massor man behöver utan att ha ett gigantiskt hål i plånboken :)



Skrattade gott åt ditt förra inlägg om snattaren ;) jag är inne på att snart börja testa med enbart en sömnperiod på dagen, min tjej sover bara 25-30 min på fm så känns som att det är bättre med en längre sömn på eftermiddagen. Många tack från dottern för fin uppvaktning :)



Kram

2012-01-22 @ 20:36:20
URL: http://intenzimo.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback