Snö, snö och ännu mer snö

Gårdagskvällen avslutades med en favorit (inte) i repris... Cornelia kräktes ner hela sig och sängen igen. När jag tog upp henne från sängen så var vi båda fulla i kräk, så då var det bara att ställa oss i duschen.
Under dagen så mådde hon rätt så bra. Hostade och snorade då, men det verkar vara som att när hon lägger sig ner och slappnar av då kommer spyorna.

I det här fallet verkar hon brås på mig. Varje gången jag blir sjuk och får hosta så hostar jag tills jag kräks och sedan brukar jag bli frisk. Så jag hoppas att det vänder så Cornelia blir frisk nu.

Inatt har det snöat en massa här hemma. Traktorn måste haft fullt upp inatt/morgon då han bara hade tagit bort våran plogkant och inte skottat av hela gården. Så imorse då J skulle iväg till jobbet så körde han då fast på våran gård. Slutade med att han fick putta på bilen och jag köra. Så efter lite puttande och gasande så tog han sig iväg.

När jag tittar ut genom fönstret så ser jag alla snödrivorna och då är beslutet enkelt. Jag & Cornelia kommer att stanna inne idag hela dagen lång. Kommer inte ens att sticka ut näsan genom dörren.
Hoppas att traktorn hinner komma och skotta av gården innan J kommer hem, annars blir det nog svårt för han att ta sig in.
Om nu inte Cornelia hade varit sjuk så hade vi gått ut och skottat av det värsta, men idag vill jag inte ta med henne ut.


Kommentarer
Postat av: Tea

Krya på dig c och hoppas ni har det mysigt inne.

2012-01-03 @ 13:36:42
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: avlangtan

Va trist att hon är sjuk Cornelia, hoppas att hon snart blir frisk igen!

Här snöar det faktiskt just nu, men det blir nog inget som ligger kvar!

2012-01-03 @ 19:14:57
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Hanna

Men huuu, hoppas att hon gör som sin mamma och blir frisk på stört nu!



Sv: Det är som skrattretande, alla omslag såhär på början av året. Man ska bli smal, snygg och rik, och de har såklart SUPERTIPSEN för att lyckas..



Min läkare misstänkte blodbrist, och trodde inte att det skulle vara ämnesomsättningen..Nåja, det lär ju proverna visa iaf :) Hon tyckte dock att hon kände något onormalt vid äggstockarna, så jag ska upp på gyn och göra ett ul..Är lite nervös faktiskt!



Tack gulle :) Jag ignorerade bort huvudvärken ;)

2012-01-03 @ 19:27:47
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jag är avundsjuk på all er snö ;-) Det enda vi ser är grönt gräs överallt! Just nu är det blåst och regn så idag har jag & Lukas hållt oss inne.



Bilder på Lukas "nya" rum lär komma så fort vi fått ordning på allt. Han fick bord och stolar av farmor som vi ser fram emot att få ställa upp :-)



Kram på er!

2012-01-03 @ 20:20:25
URL: http://pernillaweb.blogspot.com
Postat av: Anna

Oj! Här bara öser regnet ner :/



Får se om det blir någon snö alls i vinter. Stackars Cornelia, skönt att kura ihop sig inne när snön ligger utanför. Ha en fin kväll!

2012-01-03 @ 21:01:38
URL: http://intenzimo.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback