Utmaning

Jag har fått en utmaning av Hannovsky

1) Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag var 20år gammal, bodde tillsammans med J i en två. Jobbade och slet på ett demensboende samtidigt som jag kollade efter andra jobb. Var ganska less på att vara där, kändes som att jag jobbade hela tiden och aldrig var ledig.

2) Vad gjorde du för ett år sedan?
För exakt ett år sedan så var jag hemma med Cornelia själv några dagar då J var iväg och körde skoter. Jag fixade och trixade med de sista inför dopet som vi skulle ha några dagar senare för våran efterlängtade dotter.

3) Fem snacks du gillar
Bara fem jag som gillar så mycket ;-)
* Mjölkchoklad
* Ostkrokar
* Dill med gräslökschips
* Popcorn
* Lösviktsgodis (fuskar lite där)

4) Fem sånger du kan hela texten till
Är dålig på att kunna hela sångtexter men de här kan jag nog hela
* Eternal flame med The bangles, när jag var yngre sprang jag in till syrrans rum och sjöng den här låten i tron att jag hade skrivit den själv ;-)
* Främling -Carola
* Fångad av en stormvind -Carola, men den här sjunger jag ibland fel då systeryster skrev om den här texten då vi gifte oss och fick den inspelad på en skiva. Så oftast blir det våran egen text jag råkar sjunga...
* Jag ljunger så bra -Linda Bengtzing som ni märker är det schlager låter som fastnar för mig
* Nyss så träffade jag en krokodil.... och en massa andra barnsånger som sjungs varje dag...

5) Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
* Köpa ett nytt hus närmare stan
* Betala av lånen
* Skänka pengar till våran nära och kära
* Åka iväg på en härlig semester
* Skänka till välgörenhet

6) Fem dåliga vanor

* Biter på naglarna
* Börjar att göra flera saker samtidigt
* Har svårt att låta disken/tvätten bara vara, allt måste bort på en gång
* Måste planera in allt i minsta detalj
* Äter för mycket sötsaker

7) Fem saker du gillar att göra
* Umgås med familj och vänner
* Spela spel
* Blogga
* Surfa runt på nätet och läsa bloggar
* Sola & bada

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa
Man ska väl aldrig säga aldrig, men jag har mycket svårt att tro att jag skulle klä mig i
* Magkorta tröjor
* Stringbikini
* Leopard heldress
Hmm kommer inte på nåt mer på rak hand. Om ni nu säger nåt fult klädplagg så vet jag att jag skulle säga aldrig i livet...

9) Fem favoritleksaker
* Mobiltelefonen
* Datorn
* Systemkameran
* Wii
* Kortlek

10) Tio personer jag vill se göra den här utmaningen
Nu tror jag att många redan har gjort den här utmaningen, men här kommer i alla fall 10 utan inbördes ordning.

Mamman med den tomma famnen

avlängtan

Frugan F

Ida & Jouline

Anna

Amor

Annas underbara (låst blogg)

Spättanjanssons vandring

Lilla vilda Hilda

Väntan och längtan







Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul att läsa Sara! :) Schlager- och snacksälskaren ;)



Sv: Jag tror det hör till vinterkräkis om jag inte fattat det fel, kräkas först och feber sen. Tack för allt pepp och krya på sig, guld värd är du/ni!

2012-01-23 @ 19:53:37
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: avlangtan

Tack! :)

Det var roligt att läsa dina svar också :-)

2012-01-23 @ 22:45:50
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Frugan F

Tack för utmaningen och jag har antagit den!



2012-01-24 @ 15:08:52
URL: http://trueflink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback