var är världen på väg?!

Jag har precis sett första avsnittet av Mammor och minimodeller på Tv3 och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Förstår inte riktigt hur man kan tycka att det är okej att raka benen på en flicka som är 8år. Flickan säger själv att hon inte vill ha hår på benen, men frågan är vars det här idealet kommer ifrån.
Sen att barn som är i 9års åldern ska behöva ha smink är ju så fel.
Det är absolut inte barnen det är fel på, utan felet ligger hos de vuxna. För i det här fallen verkar det vara mammorna som är de starka puscharna.

En mamma tjatade så mycket på sin dotter hur och hur hon inte skulle göra då hon stod framför kameran så det slutade med att flickan sprang ut ur rummet gråtandes.

Sen undrar jag även var TV3 lägger sitt ansvar, hur man ens kan komma på tanken att göra en serie om barn som ska gå på en modellskola. Men det kanske är för att göra oss ovissa uppmärksamma hur den kassa verkligenheten är.

Om ni nu inte har sett det här programmet och undrar varför jag är upprörd så kan ni gå in här.

För guds skull låt barn vara barn så länge som möjligt. De hinner bli vuxna och raka sina ben och sminka sig, den tiden kommer också.

Vad tycker ni om det här? 


Kommentarer
Postat av: MTVD

Förstår verkligen varför du är upprörd! Har också suttit och tittat på programmet. Men det ligger nog i tidsandan litegrann, det är ju bara att titta på barnmodet. Min stora tjej börjar ju dra 128 i klädstorlek och jag tycker inte längre det finns vettiga kläder åt henne. De ska tydligen se ut som små vuxna. Sen finns det ju bikinis och toppar till småbarn, VARFÖR liksom?! Min dotter har fått testa smink, men aldrig att hon skulle få åka till skolan sminkad. Och inte skulle jag raka benen på henne heller!



Håller med dig om att TV3 borde tänkt sig för och inte ens gjort ett så här sjukt program! Snacka om att utnyttja barnen. Mammorna poängterar oftaatt det är BARNEN som tycker det är roligt, jag tycker det verkar snarare tvärtom...

2012-01-16 @ 22:32:44
Postat av: mammaTea

Det hade jag velat se men här var det hockey som gällde på tv.

2012-01-16 @ 23:00:26
URL: http://mammatea.se/
Postat av: mammaTea

Sv:

Tack! 20 juni är det beräknat men med tanke på att jag gick över med Signe så räknar jag med slutet av juni/början av juli.

2012-01-17 @ 08:16:28
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Hanna

Som jag förstått det, så visar tv3 det för att belysa "problemet", eller vad man nu ska kalla det. Galenskaper kanske? Det är fan inte klokt hur en del har sina barn som några slags utställningsdjur. Visst att barn klär ut sig och sminkar sig, men det ska i sådana fall vara hemma, och på lek, inte på blodigt allvar på en skönhetstävling!



Sv: Haha, skriver du också i min dagbok?! ;) Har haft uppklippt tidigare, trivdes i det bortsett från att det inte var så snyggt då det var uppsatt. Får nog satsa på längre etapper den här gången om det ska kännas bra :)

2012-01-17 @ 08:23:31
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: avlangtan

Jag missade det programmet men har sett reklamen och en intervju med mamman som rakar dotterns ben. Jag har dessutom sett det här programmet med skönhetstävlingar för barn som går på TLC eller vad det är, helt galet. Vi kommer väl hamna där till slut.. Sverige alltså. Fy.



Vi ska köpa en Emmaljunga Scooter S till Alice, vi ska även ha kvar vår Teutonia Cosmo men vi vill ha två singelvagnar så man kan gå ut med varsitt barn utan syskonvagnen sen. Emmaljungan var jättelätt och smidig!

2012-01-17 @ 08:55:52
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Anna

Ärligt talat? Fruktansvärt och helt sjukt! Mammornas ideal som appliceras på barn som så otroligt utsätts för saker inte ens en vuxen ska behöva, dvs att jämföras med någon annan.



Förstår liksom inte hur man kan, dessutom tror jag att det rör sig en mängd pedofiler i de där kretsarna. Stackars stackars barn, hoppas att de växer upp och blir ok i livet.

2012-01-17 @ 10:30:12
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: Anna

jag valde faktiskt medvetet att inte se det.. Av de lilla jag har sett av reklamen för detta program så blir jag bara så sjukt irriterad. Man undrar verkligen vars världen är på väg

2012-01-17 @ 11:47:20
URL: http://annasofiagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback