Varmt och skönt

Igår hade vi huset fullt med folk i stort sett hela dagen, vilket gjorde Cornelia riktigt nöjd. Så det var en övertrött tjej på kvällen när det var dags för läggning. Lite hostig var hon då, men vi slapp spya i alla fall!

Vi fick en luftvärmepump installerad igår, så nu har vi varmt och skönt här hemma. Det bästa utav allt är att vi slipper elda om vi inte vill. Imorse när jag & Cornelia klev upp så hade vi 23,5 grader, vilket kändes lite väl varmt så då minskade jag ner på pumpen. Tar nog ett tag tills man kommer fram till hur många grader det ska vara ställd på.

Sovmorgon har jag fått idag till klockan 8, känns riktigt lyxigt och samtidigt bra då jag ska jobba inatt och imorgon natt. Skönt att göra två nätter på en gång i början av månaden så att man slipper tänka på det nåt mer sen. Får se om det blir nån mer natt den här månaden eller om jag är nöjd så här.

Idag har vi följt med pappa J till vårdcentralen och efter det blev det lunch hos mormor och morfar (Cornelias alltså) En sväng till apoteket har vi också hunnit med och nu är vi hemma och bara tar det lugnt. Snart kommer nog J hem från jobbet och då är det dags att börja ordna med middagen innan jag ska gå och vila för att orka med jobbarnatten.

Kommentarer
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Lycka till på jobbet! Skönt att C slapp kräkas pga hostan igår.

2012-01-05 @ 15:06:12
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Linda

Så skönt med extra värme sådär, är tänkt att köpa en luftvärmepump här med för att få den där extra värmen i huset. Men än har vi inte fått tummen ur, är väl för den milda vintern så det känns inte aktuellt, ha ha!



Jobbigt det blir när de hostar så de kräks, tufflan!!

2012-01-05 @ 21:38:51
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: ♥Joulines mamma♥

Sån är så smidig, Önskar att vi hade en sådan.

Kanske man skall övertala gubben att skaffa ;)

2012-01-05 @ 21:59:14
URL: http://idaochjouline.wordpress.com
Postat av: Hanna

Vad skönt att inte vara tvungen att elda utan bara kunna gör det för mysighetens skull :)



Sv: Har inte fått någon kallelse än, väntar med spänning och hoppas att den kommer nästa vecka. Har inte fått höra från min läkare heller, vilket känns lite skumt..Hon sa att hon skulle höra av sig dagen efter jag varit dit, vilket var i tisdags. Troligtvis har hon glömt mig, får ringa och fråga efter mina resultat på måndag :)



Det kändes kul att komma med något annat än en blomma :)

2012-01-06 @ 10:12:32
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback