Utedag

Den här dagen har vi spenderat utomhus i stort sett hela tiden, maten och lunchvilan har vi gjort inne men annars så har vi bara varit ute. Solen har visat sig hela dagen, tyvärr har det även blåst lite grann men det har ändå varit rätt så skönt.

Vi började att åka och ha lite lekparkshäng tillsammans med min mamma och dagbarnen. Där var det full rulle på Cornelia från början till slut, hon trivs som allra bäst tillsammans med andra barn. Rutchkanan är det roligaste i lekparken, idag testade hon även att åka på magen. Ena av gångerna glömde hon att lyfta upp huvudet när hon var nere så då hamnade hon med näsan och munnen i sanden vilket var en rolig syn, men inte en enda ledsen min från Cornelia. Undra om hon verkligen är min dotter då jag var livrädd att smutsa ner mig då jag var liten ;-)

Efter lunchen har vi lekt här hemma. Har hunnit tvätta 3 maskiner tvätt som även har hunnit torka, vilken lyx det är.

När J kom hem från jobbet så passade vi på att åka och köpa virke till en sandlåda, så ikväll har vi (J bygger och jag hjälper till lite grann...) börjat att göra den.

Jag höll nästan på att glömma bort att berätta om kvällens Cornelia. Det blev tyst lite för länge och en tyst Cornelia betyder ALLTID rackartyg. Så även denna gång. Idag hade hon lyckats få ner en penna från köksbordet och sen tagit den och ritat på sitt vita bord...


Konstverk eller?!


Kommentarer
Postat av: mammaTEA

Busunge!

2012-05-16 @ 07:37:32
URL: http://mammatea.se
Postat av: Marie

Vilket konstverk!

Sv: Ja sockerbagaren är en favorit, liksom imse vimse spindel.

2012-05-16 @ 09:31:18
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Hanna

Åhå, heja lilla Picasso! Astrid har gjort snygga gnagmärken på en kökstol, tänkte då på Cornelias smakprov på erat vardagsrumsbord.. :D



Sv: Nä precis, tappar de tillståndet är det ju inte säkert att de blir kvar så länge..Och nu har de ju gjort uteservering, lär nog inte bli så poppis om man inte kan dricka öl!



Haha, precis, von Sydow kan slänga sig i väggen ;) Kan varna att mina dieter främst riktar sig till de som vill gå upp i vikt, det är mycket grädde och kakor ;)



Det skulle vara nåt, gå naken. Fast då stjäl man ju lite uppmärksamhet från brudparet, och det känns ju inte så passande.. :P Astrid ska ha en mörkblå klänning med vita prickar från H&M, och vita strumpisar och kofta :)

2012-05-16 @ 21:55:57
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Lotta

Nämen vad snyggt bordet blev =D

2012-05-21 @ 03:17:19
URL: http://knyte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback