Minnen

Just nu är Cornelia på förskolan och jag har precis rensat lite bland en massa papper och satt in i pärmar. Det är nog bland det tråkigaste jag vet så därför gör jag det sällan vilket medför att det är en massa att göra när jag väl gör det...
Om en stund ska jag möta upp J:s mormor för en liten shoppingrunda med henne. Hon ska köpa födelsedagspresenter & julklappar till Cornelia och vill därför ha smakråd, vilket jag gärna ställer upp på.
 
Efter det väntar en god paltmiddag hos mina föräldrar.
 
När jag & mina syskon var liten hade vi en adventskalender som våran mamma hade sytt. I den hängde det små och ibland stora julklappar som vi fick varje dag fram till julafton. Det här är ett jättestarkt barndomsminne för mig, minns hur mysigt det var på morgonen att få öppna ett paket och se vad som var i det. En gång minns jag att det hängde ett snöre från dagens datum ner till golvet där paketet var och i det var det en pulka.
Hur trevligt det än är att berätta om minnen så var det inte dit jag ville komma, utan nu så har mamma sytt (efter beställning från mig & syrran) två nya adventskalendrar. En till Cornelia och en till hennes kusiner. Så nu är det våran tur att hitta på små paket som ska dölja sig bakom "luckorna".
 
Jag har tänkt att paketen kan innehålla tuttar, lucia/tomtekläder till luciatågen, kritor, reflexer, strumpor, hårklämmor osv...
Men nu undrar jag om ni har några bra tips på julklappar som jag kan fylla kalendern med.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Astrid ska nog få en kalender med fyra paket, en varje advent. Något av paketen ska iallafall bli en liten kartong med Duplo :) När jag var liten hade jag precis som du, 24 små klappar :) Kul för mamma som hade 5 ungar att fylla kalendrar till..HAHA!

Sv: Tack så mycket igen! Även om du inte gissade rätt Sara, så är ju det viktigaste att man deltar ;)

Jag tycker att det klingar bra, Astrid och Elsa. Det kändes som viktigt att namnen skulle passa ihop :)

Astrid är så fin med lillasyster, ska hjälpa till och ta hand om :)

Oj, kommer inte ihåg vad bm hette..Måste kolla på grattis-lappen vi fick med hem :) Du får höra imorgon :) Svanskotan känns bättre den här gången än med Astrid, och det är bara ibland det gör riktigt ont. Helt klart hanterbart :)

Hehe, imorgon ska du få se hennes röda och gula ögon! Hon börjar vara lite gul i både hyn och ögonen, får se vad de säger om bilirubinet på fredag, ska till bvc då :)

2012-10-03 @ 12:11:07
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: Luiza

Vilket underbart minne du har från barndomen. Verkligen varmt.

Och visst är det tråkigt med pappers sortering som ska läggas i pärmar. Det tycker jag också är dötrist.....

Tack för din omtanke och ditt stöd i den tuffa tid jag/vi går igenom nu...det känns så tryggt att veta, att man trots allt inte är ensam.

Hoppas du får en fin kväll.
Kramar

Postat av: mammaTEA

Vi hade också såna kalendrar.

2012-10-04 @ 02:44:17
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Marie

Vilket mysigt minne. Jag är så dålig på att hitta på små presenter, men spontant tänkte jag på en liten kavel för barn och pepparkaksformar. Kanske en liten sockerkaksform. Jag minns hur roligt jag tyckte det var att få baka min egna sockerkaka i min egna form.

2012-10-04 @ 08:10:44
URL: http://familjedrommar.wordpress.com
Postat av: Annica

Min mormor gjorde också såna kalendrar till oss, en mycket fint minne från barndomen men det är klurigt att komma på presenter, små pixi-böcker är ett förslag(om du förstår vilka jag menar):)

2012-10-04 @ 20:10:19
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback