Ögoninflammation x2

Igår kväll skrev jag en to do lista med olika samtal som skulle ringas idag. Jag började dagen med att anmäla tillfällig föräldrarpenning, ringde sen vidare till förskolan som ville att hon ändå skulle komma och vara med på fotograferingen idag. Sen ringde jag vidare till vårdcentralen och min chef.
 
Kändes skönt med en lista så att jag inte glömde nåt. Sen började vi dagen med att åka till förskolan för fotografering, som inte alls gick bra. Halva Cornelias avdelning var ledsna. Även Cornelia grinade så det slutade med att hon fick sitta i en frökens knä med tutten i munnen. Sen fick hon ta enskilda bilder och de har jag inte så stora förväntningar på då hon inte var så glad då heller, tänk er själva en tjej som gråter, snorar och ögon som rinner ;-)
 
Stressade sen vidare till vårdcentralen och där konstaterades det att både jag & Nea har ögoninflammation. Så två olika ögondroppar fick vi utskrivet. Cornelias ögon ska droppas 2 gånger per dag.
Jag har bara ögoninflammation i ena ögat och då jag är linsbärare i vanliga fall så var de tvungna att kolla igenom mitt öga ordentligt då jag kunde ha skadat hornhinnan. Jag fick först bedövningssalva och sen gjordes det en massa undersökningar som såg bra ut, men nu ska jag droppa 4gånger per dag i vänster öga.
Jag som inte ens tyckte att jag behövde till läkaren så jag bokade bara tid till Cornelia så där sparade jag 170 kr ;-)
 
Min mobil verkar leva sitt egna liv, den kopplar bort samtal och ibland kan man inte ens ringa till mig. Så det är nog bara att inse att jag behöver en ny mobil. Funderar på att köpa en Iphone, men vad ska man ha för nån och vad ska jag ta för abonemang. Har nu telia vänner men märker att fler och fler ta Telia Flex. Så kom gärna med era åsikter.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har telia flex mellan och säger bara kolla igenom att du faktiskt ringer så mycket så att det lönar sig för det gjorde inte jag, nu i efterhand vet jag att stor del av mina fakturor var att jag betalar parkering via telefonen så nu står jag med mellan flex och går back varje månad det är lite trist att betala för 1000 samtalsminuter och bara använda 150 utav dem.. samma med smsen, tror jag skickar runt hundra sms och har 1000 att förbruka men betalar mer nu än vad jag gjorde innan ifall jag sms-parkerar.

2012-10-08 @ 17:48:09
URL: http://kronsten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback