Föräldramöte

Jag har precis kommit hem från mitt första föräldrarmöte på förskolan, nyfiken på vad de skulle ta upp så har jag sett fram emot det här ett tag. Det kändes stort att JAG fick vara på ett föräldrarmöte och att JAG har ett barn som går på den förskolan.
Det började med en presentation av personalen och vi föräldrar. Sen gick de igenom hur en dag såg ut, vad deras mål är under året osv.
Nu då vi precis har haft inskolning så vet jag redan ungefär hur deras dagar ser ut, men det var ändå intressant att höra.
När barnen fyller år så får de barnet vara i fokus, tidigare fick man ta med sig glass men nu var det borttaget.
 
Under vecka 44 ska de fira halloween så då blir det maskeradkläder, mina tankar for då på en gång iväg vad vi skulle köpa för dräkt. Men efter ett samtal med min mamma så fick jag höra att hon redan hade köpt en Pippi dräkt och peruk till Cornelia så det blir perfekt!
 
Nu till nåt helt annat. Som ni vet brinner jag för allt med ofrivilligt barnlösa och jag bor i ett av de snålaste landstingen men nu verkar det äntligen bli ändring på det!
Läs det här! Om det här går igenom så kommer det att hjälpa många par att få sin högsta dröm i uppfyllelse. Det kommer garanterat att öka köerna också, men det är ett annat problem.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst var det lite konstigt men kul med föräldramöte? Jag anmälde mig som frivillig till skolrådet, där alla Sävasts tre förskolor, 1 LM-skola och en högstadieskola ingår :) Jag och en till mamma från andra småbarnsavdelningen ska vara med. Varnade dock för att jag siktar på att missa första mötet som är 7 oktober ;)

Sv: Jag har ju också sagt lördag, så jag kniper så bra jag kan ;) Har dock inte hänt något spännande alls sen den där natten, tror att Åttan tänker stanna till våren..haha

2012-09-27 @ 10:13:20
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: Marie

Stort med första föräldrarnamötet.

Sv: Tack igen!

2012-09-28 @ 08:39:01
URL: http://familjedrommar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback