Jobbar

Nu har snart halva den här veckan gått och jag har inte riktigt hunnit med. Om några timmar så går jag på min 3:e natt, sen väntar några lediga dagar, dagar som kommer att innehålla rensning av förråden, kalas för en 6åring och självklart helgmys.
 
Cornelia har varit heldagar på förskolan och det fungerar riktigt bra, hon är dock riktigt trött på kvällarna. Idag då J lämnade henne så kom det en annan mamma samtidigt och då tar hon den mamman i handen istället för J och går med henne in till dagis. Här är hon inte så brydd om vem hon håller i handen ;-)
Imorgon har hon tid till klockan 16, men då jag går av så blir det att hämta henne tidigare. Jag väljer att sätta mer tid än vad vi egentligen behöver då man aldrig vet hur trött jag kommer att vara efter mina nattpass.
 
På fredag ska jag & Cornelia på presentjakt, då får vi se vad vi ska hitta på för present till 6åringen. Har ni några förslag på vad en tjej som fyller 6år önskar sig så tar vi gärna emot det.
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ang toasits har du nu fått ett eget inlägg i bloggen ;-)

Tips på present till 6 åring? Jag vågar nog tipsa om prinsess saker och sådant. Kanske köpa pärlor och tillbehör för att kunna göra egna smycken. Ett sådant där dockhuvud man kan sminka (såg ett på ICA Maxi nyligen). Kanske Barbie dockor eller Bratz (tror jag dom heter). Jag har säkert fler tips på lager men är alldeles för trött för att komma på dom nu ;-)

2012-09-20 @ 09:39:33
URL: http://pernillaweb.blogspot.com
Postat av: Linda

Sötnos där! Hon verkar inte bry sig alls om lämningarna! :-)

M gråter redan när man parkerar intill dagis numer, usch usch! Han trivs jättebra när han väl är på plats och vi åkt, men det tar väl sin tid att komma in i nytt med förstås..

2012-09-20 @ 11:06:25
URL: http://underbargava.blogspot.com
Postat av: Hanna

Min sjuåriga systerdotter ÄLSKAR att pyssla och får två scrapbookingset i födelsedagspresent imorgon :) Kanske kan vara något?

Sv: Näru, nu är det snart dax att snusa bebis! Och Åttan (eller snarare sagt magen) tränar sig för fullt, snart har jag nog magrutor som den kniper och spänner sig ;)

2012-09-20 @ 13:28:15
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: Linda

Har inte många egna ideer, tänkte hoppas på busig frisör. ;-)

Ha ha, ja... de fotograferna har det tufft! Den som fotade idag var helsvettig, så det slutade med att barnen blev fotade utomhus. Personalen sa... tänk er lite snorig barn, vind i hår och alla barn tittar åt olika håll. Höga förväntningar har vi inte. :-)

2012-09-20 @ 20:01:56
URL: http://underbargava.blogspot.se
Postat av: Hanna

Sv: Jag gick också in i mig själv, och tyckte att det gjorde varje värk lättare att hantera..Crille säger att han aldrig sett/hört mig vara så tyst ;)

Tyvärr får du nog vänta några dagar till..men jag kan tänka mig att skura köksluckorna under dagen så att chanserna kanske ökar på en helgbebis ;) Allt för dig Sara! :P

2012-09-21 @ 09:58:05
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: Pernilla

Den toasitsen vi har sitter bra på toalettstolen. Där är en kant på undersidan som gör att den sitter kvar (kilas fast) och inte glider av. Svårt att förklara ;-)
Jag köpte vår på Lidl i våras för 50 kr. Ett riktigt fynd och med tanke på att Lukas även idag kissade på toaletten så är jag mer än nöjd!

2012-09-21 @ 18:24:36
URL: http://pernillaweb.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback