Stickgalen

Jag har verkligen kommit in i en stickperiod just nu, medans jag stickar funderar jag redan på vad nästa projekt ska bli. Jag har gjort tjocksockar så att Cornelia klarar sig hela vintern, systerdottern har också fått ett par och så har jag stickat färdigt ett par påbörjade till min svägerska. Nu har jag precis stickat färdigt ett halsskydd/scarvs och en ny är påbörjad.
Nästa projekt blir nog ett par benvärmare till Cornelia. Allt som jag har stickat hittils är av garner som jag redan hade hemma. Billigt och bra både för min plånbok och för miljön!
 
Mina lediga dagar har gått i ett raskt tempo, nu är det redan måndag igen och jag börjar om att jobba.
 
Idag då Cornelia lämnades på förskolan så stod det på anslagstavlan att personalen hade konferans imorgon, med andra ord så är det bara vikarier där. Känns inte så där jättekul. Men nu då vi har fått veta det så sent så måste ändå Cornelia vara där hela dagen imorgon då J jobbar och jag sover. Bara hålla tummarna att det går bra.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammaTEA

Duktig du är. Jag önskar att jag kunde sticka.

2012-09-24 @ 14:10:30
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Hanna

Det är ju toppen när man har garn liggandes hemma! Jag har också en hel del, men det används som inte till något :D Men snart får vi dra igång våra syjuntor, och då jädrans ;)

Sv: När du minst anar det så väcker jag dig med ett mms.. :P Astrid hälsar att hon kommer och provrider hästen så fort det passar! :)

Haha, då menar du att du idag hämtar C med trosorna utanpå byxorna? :D

2012-09-25 @ 11:35:27
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: Hanna

Sv: Ja, det tycker jag absolut! Ska hitta inspiration till massor av pyssel tills dess..Eller så kanske det mest blir thédrickande ;)

2012-09-26 @ 10:19:16
URL: http://hannovsky.blogspot.som

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback