Utbildning

Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och gjort ett prov inom demensvården. I våras gick jag en utbildning som hette demenskörkortet och efter det skulle man göra ett prov på nätet för att sedan få demenskörkortet. Vet egentligen inte varför jag har väntat så länge med att göra det då det gick riktigt bra.
 
Annars så har jag varit på en liten utbildning idag som tyvärr inte gav mig nåt. Jag var ensam på utbildningen och kunde mer än läraren så det kändes mest som att jag satt av tiden.
 
Medans jag var på utbildningen så var Cornelia på förskolan. Det blev tyvärr inte så mycket sömn för henne där idag, endast 30 minuter. Men hon har ändå varit pigg ikväll.
Vi plockade en hink med äpplen igår kväll så det tog vi med oss idag till dagis. Så barnen har fått äta nyplockade äpplen till mellis, sen vet jag inte vad kocken skulle göra av resten.
 
 
Imorgon har vi planeringsdag med jobbet. Så det blir ytterligare en dagtur för mig. När jag inte springer på möten så har jag syjunta här hemma. Håller just nu på att sticka det andra paret tjocksockar till Cornelia.
 

Kommentarer
Postat av: avlangtan

Mmm så gott med "hemmaäpplen", jag fick en hink av min svärfar :-)

Sockorna du stickat är så fina, dom kommer nog värma gott på C!

Hoppas ni har det bra :) kram

2012-09-12 @ 20:17:59
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: mammaTEA

Kul att provet gick bra.

Sv
Hade termos till Signe i en vecka sen glömde vi den hos några släktingar vi inte träffar så ofta. Funkar att fråga om varmvatten också men nu när man har två gör man det man kan för att underlätta vardagen ;)

2012-09-12 @ 20:33:59
URL: http://Mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback