Välkommen (eller inte) 2års trotsen

Idag har jag och Cornelia varit på ett kafé och en massa roliga (enligt mig) affärer, med andra ord klädaffärer. När vi fikade så var det ett nöjd tjej, inget snack om den saken då fick hon ju namnam...
Sen började vi på HM:s nyöppnade affär som jag gillade på en gång. Där började protesterna, det skreks, protesterades och allmänt tjorvade. Härliga 2års trotsen... Så det blev en snabb visit.
Vi var där med min mormor som skulle köpa födelsedagspresenter till Cornelia och ville ha smakråd. Hon hade fått för sig att gumman fyller år i oktober och inte november... Hon köpte i alla fall en basklänning och två tröjor som kommer att vara perfekta i vinter.
 
Sen gick vi vidare till kappahl och Lindex. På den sista affären fick Cornelia en klubba, ballonger, serietidning och en sago cdskiva. jag tackade tjejen som räddade min shoppingtur ;-)
Min plånbok gillade i alla fall den här dagen då jag bara kom hem med sockar.
 
Ikväll har vi varit på 6års kalas och fått äta en massa gott. Jag ångrar att jag inte tog bilder, men risken hade väl då varit att ni hade tyckt att jag är en knubbis ;-)
Födelsedagstjejen fick ett set med olika slags träpärlor, spännen och snören till att tillverka halsband/armband. Presenten verkade vara lyckad då hon inte hade nåt sånt sen innan.
Cornelia fick sin första fiskdammspåsen (fast det var ingen fiskdamm) och behöver jag säga att det var en lycklig tjej som fick namnam!
 
 

Kommentarer
Postat av: mammaTEA

Tänk att hon snart är två år! Stora tjejen.

2012-09-22 @ 07:22:10
URL: http://Mammatea.se
Postat av: Hanna

Åh, är det HM på Storheden som flyttat nu?

Sv: Haha, det är motivation inför att kunna ligga halvdöd efter förlossningen ;) Ja, jag ligger ju några år efter :P

2012-09-22 @ 10:43:58
URL: http://hannovsky.blogspot.som

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback