Dagens tips

Även jag åkte dit på magsjukan, fast man bara kräks i några timmar så blir man så slut efteråt. Kroppen värkte och var trött i flera dagar. Men nu är jag äntligen på benen och det är full fart igen.
 
Igår var jag på en utbildning med våran smittskyddsläkare och där fick jag lära mig nåt intressant som jag väljer att dela med mig åt er.
När man har feber oavsett om man är barn eller vuxen så ska man inte ge febernedsättande. För febern är ingen fara att ha. Om man har feber så jobbar immunförsvaret på som bara den och på det sättet så blir man frisk fortare för då vill inga virus och bakterier vara där. Om man däremot får ner febern så trivs virus och bakterier bättre.
Vi frågade då varför inte vårdcentralen går ut med det här och då fick jag förklarat för mig att det är svårt att lära gamla hundar att sitta. Alla har fått den här nya informationer (forskningen).
Om man däremot har ont så är det ju skillnad, då ska man behandla mot det.
 
Så nästa gång jag eller Cornelia har feber så kommer jag inte att behandla det!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Det där har jag också hört. Så länge de inte riktigt påverkade ska man integration febernedsättande.

Sv.
Aha vikt måste man kolla också! Vi ska ju ha två i den.

Liggläge för dock bara användas när man går tror jag. Är tydligen inte trafiksäkert.

2013-04-18 @ 19:33:38
URL: http://mammatea.se
Postat av: Hanna

Vi är väldigt restriktiva med febernedsättande här hemma, då jag fick höra samma info som du fått redan innan Astrid föddes. Har aldrig gillat läkemedel "i onödan" för egen del, och då blir det rätt självklart att tänket gäller barnen också.

Om de får riktigt, riktigt hög feber och därmed riskerar feberkramper så ger vi, men annars kör vi på vila, vätska och inga kläder :)

Sv: Kan tipsa om fotoböckerna från smartphoto, tycker att sidan är lätt att använda och resultatet blev bra :)

Yikes, du är snabb! Hur ser veckan ut för er? :)

2013-04-18 @ 20:37:27
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Greta

Krya på er.

2013-04-20 @ 21:33:36
URL: http://torparfru.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback