Aj

I fredags var jag laddad inför en jobbarhelg med trevliga jobbarkompisar, tyvärr blir inte allt som man har tänkt alla gånger.
Första timmarna gick bra att jobba, men efter ett tag fick jag problem med "kisseriet". Jag kände mig kissnödig hela tiden och fick springa på toaletten utan resultat...
Fast jag aldrig har haft urinvägsinfektion tidigare så förstod jag att det var det :-(
Jag jobbade färdigt natten och satt mig sedan i bilen för att åka hem de 2 milen. Jag kan säga att den bilresan inte var rolig....
Då jag kom hem ringde jag sjukvårdsrådgivningen för att kolla när jouren öppnade, men där fick jag veta att man inte får nån hjälp förrän det har gått 3 dygn om man inte har feber och/eller ont mot njurarna.
Så det var bara för mig att dricka en massa citronvatten. Under hela lördagen så hade jag riktigt ont, orkade inte göra annat än att springa på toaletten.
Igår kändes det lite bättre och idag ännu bättre, så det går åt rätt håll men det är fortfarande inte helt bra.
 
Cornelia har fått vara på förskolan idag, var en lycklig tjej som åkte dit imorse. Sen när det var dags att få åka hem så ville hon inte följa med, ett bra betyg med andra ord!
Medans hon har varit på förskolan så har jag bytt gardiner, satt nya sängkläder och städat.
När hon skulle gå och sova ikväll så märkte hon först gardinerna och pekade, sen var det sängkläderna som hon märkte. Här har vi en tjej som märker detaljer ;-)
Jag bytte gardiner i köket i början av veckan, Cornelia märkte det på en gång. J upptäckte det igår ;-)
 
 
 
 
 
Det här var lite bilder från Cornelias rum. Nu då jag har lagt upp de så ser jag att hon behöver nya vimplar i sitt rum, de hon har passar inte in nu ;-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Tranbärsjuice är ännu bättre, och godare än citronvatten. Och ju surare citronvattney är desto bättre, men det går ju inte bälga i sig hur mycket som helst., så variera :).

Vilken fin säng för övrigt - stora tjejen!

Krya på dig!
Kram

2013-01-08 @ 07:33:46
URL: http://Miraklensmamma.blogspot.com
Postat av: Linda

Usch usch för uvi! Jag lever med liknande symptom dygnet runt, men en uvi på det så är man inte kaxig. Hoppas du snart blir kvitt infektionen!

Så fint C har i sitt rum!!

2013-01-08 @ 12:56:19
URL: http://underbargava.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback