Språket

Oj vilken liten surrmaja vi har här hemma. Tror nästan att det går att räkna minuterna varje dag hon är tyst ;) Då hon är tyst är när vi är bland andra än familjen, då blir hon tyst och lite blyg. Den här blygheten har börjat komma mer och mer...

Igår så surrade hon hela dagen om skotrar, undra om det är J som har hjärntvättat henne?! Hon ville åka och köpa en, frågade då vad hon skulle göra med skotern och som det mest självklara svarade hon åka.
Berättade då för Cornelia att skotrar är dyra och att man måste ha mycket pengar, då springer hon iväg och hämtar spargrisen och säger att vi ska köpa skoter ;)

Som den snälla pappa J är så hittade han en äldre skoter på blocket så den åkte han och köpte. Så nu kan vi åka ut på isen.

Premiärturen skedde igår kväll men då var hon lite orolig innan. Idag gick det bättre, då vi hade åkt färdigt så säger hon att hon vill åka mer ;)
Så vi hoppas att det ska bli en riktigt solig och härlig vår så vi kan åka på många små utflykter :)

Ikväll är det dags att jobba igen för mig, men innan dess hoppas jag hinna sy lite mer. Känner mig lite lätt beroende av min tid vid maskinen ;)
I min syblogg lägger jag upp bilder på det jag gör: cosa.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Mammatea

Kul när de pratar så!

2013-03-04 @ 16:30:20
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback