Ännu en akupunktur behandling

Nu har jag nyss kommit hem från min tredje akupunkturbehandling.
Akupunktören började med att känna på min puls. Pulsen möter han i skala som ser ut så här:
+1, +2, +3, O, -1, -2, -3. Första gången jag var där hade jag -2, gången efter så låg jag på -1, det bästa är att man har 0, så idag då jag kom så låg jag äntligen där.

Han sa också att han kände att jag hade fått upp min värme i magen och frågade om jag känner mig varmare och då jag funderade på det kom jag fram till att jag inte har haft min filt på mig under den senaste veckan så jag har alltså inte varit lika frusen :-)

Idag har han använt sig av växten gråbo som han har bränt på min mage för att få upp värmen ytterligare, han har även bränt på underbenet på en punkt där man förbereder en gäst (bebis) där satt han även nålar sen.
Jag har även haft nålar på ryggen.

Vi pratade lite om kosten, om hur det går för mig att äta och dricka varmt och det har jag blivit van vid nu så det går bra. Det står alltid en tillbringare med vatten i köket. Han sa även att enligt kinesisk lära så ska man inte äta vitlök, päron och melon för det kan göra det svårare att bli gravid, så det kommer jag sluta äta nu.

Här är en bild på de fem elementen som man pratar om i akupunktur:


Nu kommer jag att ha en lite pause från akupunkturen och starta upp med den igen om en månad då jag förhoppningsvis har börjat med sprayet inför vårat nästa ivf försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback