Väntan, väntat och åter väntan

Jag tycker att jag bara väntar, väntar och väntar...

Det här är en vanlig vänteprocess när man ska göra provrörsbefruktning...

Först så väntar man på att mensen ska komma, sen vill man att det ska bli menstrationsdag 21 så att man får börja med det äckliga nässprayet, sen vill man att det ska komma en sprayblödning så att man vet att man är nedreglerad.

Efter det är det bara att vänta igen för att man ska komma vidare till steg två och det är sprutstarten.

Sen är det bara att spruta 7-10 dagar och vänta in att få tid till äggplock.

När äggplocket väl är gjort så är det bara att vänta och hoppas att äggen befruktar sig bra.

Har man kommit så långt så är det återföring av ett eller två embryon. 

Efter det är det den jobbigaste väntan tills man har testdag så att man får veta om det blir ett plus eller ej.

Sen måste man vänta ytterligare ca 3 veckor tills man får göra ett vaginalt ultraljud för att se att allt är bra med lilla pyret.
Då är man förhoppningsvis i vecka 9. Då är det 3 långa veckor kvar tills man är i vecka 12 då risken för missfall sjunker.

Usch jag gillar inte alls det här med att vänta hela tiden, det är som när man var barn och väntade på tomten...

Nu väntar jag på våra provresultat men jag vet att jag har ett bra tag kvar att vänta, för det har bara gått 2,5 vecka sedan vi tog alla proverna och det skulle ta ungefär 6-8 veckor, jag som hatar att vänta. Vad ska jag göra för att tiden ska gå fortare?!

Kommentarer
Postat av: rockygirl

ja, det e verkligen en låååång väntan! Och ännu tråkigare e det när man har gjort det några ggr, man vet precis vad man har framför sig. Man förlorar hoppet lite varje gång..tyvärr! Första gången va man riktigt förväntansfull. Nu vill man bara att allt ska vara över och man har sitt lilla knyte hos sig! kram på dej!

2009-08-29 @ 16:50:24
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: C

Ja säg det, jag är också grymt otålig och det finns inget värre än att vänta.

Men om du får testa prednisolon, finns det en möjlighet att ni kan lyckas på naturlig väg då?

2009-08-30 @ 16:11:33
URL: http://densomvantar.blogspot.com/
Postat av: Sara

Jag säger samma sak, tiden går ju långsamt som tusan..



Vi får tänka på målet, så kanske det känns lite lättare.



Kramar

2009-08-30 @ 20:46:44
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag förstår dig, har heller inget tålamod med att vänta. Men det som förvaånar mig varje gång är att när man väl är inne i karusellen så går det så fort. Men vägen dit är jobbig. Hitta på roliga saker för att skingra tankarna lite. Det hjälpte mig.



Kram!

2009-08-31 @ 10:07:53
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Lil

Hej....oh håller med dig om den eviga längtan.....den är inte roligt!

Kramis Lila

2009-08-31 @ 19:59:03
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback