Ruvardag 4

Är idag på ruvardag 4, snacka om att tiden går sakta. Jag försöker att inte tänka på att jag ruvar men det är svårt.... Ni som har gjort provrörsbefruktning vet hur allt det här känns. Man försöker känna av minsta lilla av kroppen, men än så länge känns allt bara som vanligt.

Det onda har gått över, men jag är fruktansvärt trött, de sista dagarna har jag vilat en timme ungefär på eftermiddagen i samband när jag har tagit vagiatoren. På kvällen är jag också trött så jag lägger mig tidigt. Vet inte om det är medicinerna som gör mig trött eller om det är värmen.

Då vi var och gjorde återföringen pratade vi med läkaren om det här försöket inte skulle gå vägen om vi då fick köpa ett nytt tre pack. Det här är ju vårat sista försök som vi har betalat för. Då sa han att de inte var så givmilda med att man fick köpa ett till 3 pack då man redan har köpt ett. Men däremot så skulle vi få köpa enstaka behandlingar, men hallå, två behandlingar kostar ju lika mycket som ett 3 pack. Blev lite irriterad, men vi ska ju inte ta ut nåt i förskott för det här försöket ska ju gå vägen :-) Men samtidigt så behöver man ha en backup plan! OM det nu inte lyckas så ska jag prata med den andra läkaren, våran favorit... han kanske låter oss köpa ett 3 pack :-)

Känns som att vi ändå har oddsen på våran sida, av 5 behandlingar (3 ivf och 2 fet) så har jag blivit gravid 2 ggr, alltså 40 % och det är väl ändå rätt så bra... Om man bara räknar färskförsöken så har jag blivit gravid 33 % av gångerna, och vid frysförsöken 50 %.  Nu har jag inte räknat med det senaste försöket då jag inte vet hur det ska gå.
Vi är även unga, jag är BARA 28 år och gubben är 30 år.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Varför skulle ni inte få köpa ett nytt 3-pack? Ni verkar ju ha jättegoda chanser!

Hur resonerade läkaren?



2009-06-01 @ 11:37:57
URL: http://skalfranensamheten.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag är också väldigt trött. Sover så fort det går. Måste ju vara progesteronet? I övrigt känner jag ingenting. Lite mättnadkänsla fortfarande och lite ont i äggstockarna när jag lyfter osv men annars nada. Kom på att dom aldrig velat prata om framtida behandlingar med oss heller. Utan NU är NU :-) Som Dr S sa nån av insem-gångerna "Ni måste tro också". Man jag vill gärna ha en B-plan och en C-plan och sen en backup-plan på det ;)

2009-06-01 @ 12:44:31
Postat av: Jenny

Jag var också helt utslagen under ruvningen. Kan ju även bero på alla spänninar som varit under själva behandlingen.



Bra inställning att du känner dig positiv. Men självklart måste man ha en backup-plan.



KRAM!

2009-06-01 @ 13:12:42
URL: http://barnlangtan.bloggagratis.se
Postat av: Sofie

Börjar verkligen bli sugen på att tjuvtesta, vi har aldrig gjort det tidigare men gubben är mer velig inför det. Han vill liksom spara på det så länge som möjligt för att behålla allt hopp.

Tidigare har jag fått blödning dagen före gravtest eller så samma dag.

Det är ju knäppt att man inte får köpa ett till 3pack. Prata med T, han är så mkt bättre=)

2009-06-01 @ 17:35:24
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: Greta

Vad knepigt att inte få köpa fler 3pack.

2009-06-03 @ 11:26:50
URL: http://morgonstund.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback