Fyllda limechokladmuffins

Här kommer ett recept som jag själv inte har hunnit prova, men jag tycker att det låter riktigt gott. Om ni gör det nångång innan jag själv hinner prova det så kan ni väl säga vad ni tyckte :-)





Fyllda limechokladmuffins

Ingredienser

2  st ägg
3 3dl socker
1.5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
vetemjöl
4 msk kakao
100 g smör
1 st lime, skal och saft

Fyllning
100 g smör
4  msk socker
2  tsk mjöl
4 tsk kakao
1 dl grädde
1 dl mjölk
1 st skivad lime

Gör så här

1. Sätt ugnen på 160 grader.

2. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda vaniljsocker, salt, mjöl och kakao. Rör ner blandningen i smeten.

3. Smält smöret och häll i. Tvätta limen och riv av det yttersta skalet som pressa ur saften och blanda i.

4. Häll knappt 2 msk smet i varje form. Grädda i 15-20 min.

5. Blanda ingredienserna till fyllningen i en kastrull och låt koka cirka 3 min.

6. Klicka i 1 msk fyllning i varje form direkt efter gräddning. Låt fyllningen stelna något före servering. Dekorera med skivad lime.

Receptet kommer från recept.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback