Våran långa resa

Jag har fått lite frågor här i bloggen som jag tänkte att jag skulle passa på att svara på.

Före vi började med ivf så har jag ätit 3 kurer pergotime, har även tagit puregon injektioner i tre olika omgångar, när inget av det hjälpte så var nästa steg att gå vidare till ivf.

Vi gjorde vårat första ivf försök januari 2007, vi fick två till frysen.  Sen hann vi också med ett fet april -07, en kvar i frysen. Det här var våra landstingsfinansierade försök.  Sedan blev det en pause för oss då min man var med om en olycka.

Februari 2008 var det äntligen dags igen för ett fet, men då klarade tyvärr inte våran frysis upptiningen.

I april 2008 köpte vi ett 3 pack försök på ivf kliniken i Umeå. Gjorde vårat första försök där april -08, jag fick 2 embryon tillbaka men inget till frysen.

Andra försöket gjorde vi i augusti 2008, gjorde då långtidsodling, fick 2 blastocyter tillbaka, och 5 till frysen, jag blev gravid men graviditeten stannade av i vecka 6 ungefär, men jag fick mitt missfall först i vecka 9+5.

Januari 2009 gjorde vi ett fet, bara en av våra frysisar klarade upptiningen. Jag blev gravid igen men den här gången fick jag missfall nästan på en gång.

Sammanlagt har vi hittils gjort 3 ivf försök och 2 fet, jag har alltså ruvat 5 gånger och blivit gravid två gånger av dessa.

Nu hoppas vi att vi ska hinna med ett ivf försök till innan kliniken stänger för sommaren men allt beror på när min mens behagar komma, om vi hinner eller inte.
Jag har telefontid med "min" favorit doktor imorgon då får jag höra vad han säger.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!

Hoppas ditt samtal blir givande idag och att du får din mens innan dom stänger. Vi går också på IVF kliniken i Umeå och ska nu köpa ett 3 Pack så vi kan starta innan sommaren.

Ha en bra dag!

2009-03-18 @ 10:07:15
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback