Blodprovet

Jag har nyss pratat med ivf klinik ang blodprovet som jag tog igår. Mitt E2 värde var 1620, så det är inte konstigt att jag har börjat att känna i magen. Förra gången hade jag 1689 så det är nästan lika mycket. Så nu håller jag tummarna att allt ser bra ut imorgon på ultraljudet.

Läkaren hade skrivit i min journal att jag skulle få två embryon tillbaka, jag skulle även äta trombyl (blodförtunnande) och om jag plussade så skulle jag få ta progresteron vagiatorerna längre tid, pga mina tidigare missfall.
Jag sa även till att vi ville att våra embryon skulle långtidsodlas om de gick så hon antecknade det också.
Hon sa även att nästa vecka är det planerat att jag har äggplock. Tänk om en vecka så kanske jag vet hur många ägg som blev befruktade.... Det är alltså inte lång tid kvar nu :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis!

Å vad kul! Vi kommer också att sätta in 2 stycken. Spännande.

Fast vi kommer inte att långtidsodla. Har ni gjort det förr??

2009-05-19 @ 19:00:20
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: Lisa

Stort lycka till pa VUL imorgon och jag hoppas pa massor med toppägg nästa vecka!



Hittade till din blogg vil FL (lill77), bloggar oxa men inte om IVF:en dock. Det haller jag lite för mig själv än sa länge.



Ska höra med min läkare om Trombyl jag med.. Blir FET igen i juni.



Lycka till!!

2009-05-19 @ 19:43:21
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh va spännande. Snart får ni veta hur det kommer gå.



Stort lycka till på VUL imorrn!



KRAM!

2009-05-19 @ 22:10:10
URL: http://barnlangtan.bloggagratis.se
Postat av: Sofie

Det låter ju verkligen som att det är eran grej då. Kan tycka att det är lite konstigt att dom inte frågar en sån sak när man är där och har gjort ÄP.

Vi har aldrig långtidsodlat, men har hört mycket goda resultat om det.

jajamensan, det är 1:a gången vi sätter in 2 stycken. Allt för att öka chanserna, men samtidigt medveten om riskerna man tar.

Har ni satt in 2 tidigare???

2009-05-20 @ 06:36:25
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: Jenny A

Hej.

Hade tappat bort din adress men fann den nu i andra datorn, så glad =)

Kram

Jenny

2009-05-20 @ 19:51:10

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback