Spraydag 18

Oj satt precis och räknade vilken spraydag jag är på och det blev 18... trodde inte att jag hade sprayat så länge. Då är det inte så konstigt att jag känner av sprayet så tydligt.

Mitt humör och tålamod blir sämre för varje dag som går. Tycker verkligen synd om min omgivning, det är tur att de är så förstående i alla fall de som vet vad vi går igenom. Försöker hålla igen med mina känslor men ibland rinner det bara över och då är det oftast gubben som får ta mest skit tyvärr men han vet ju varför jag är som jag är....
 
Känner även att jag har blivit känsligare, tycker att jag grinar åt minsta lilla sak...

Vallningarna som jag har är värst på nätterna, men jag känner även av dem på dagarna. Ena stunden fryser jag medans jag några minuter senare svettas igen. Det är mycket svårt att veta vad man ska ha på sig. Ibland känns det som det bästa vore att vara naken, men jag undrar vad mina kollegor skulle tycka om jag kom naken till jobbet ;-)

Nu är det bara 3 dagar kvar tills jag får börja med sprutorna. Fick med en film om hur man blandar menopuret så vi kommer nog att titta på den på onsdag för att friska upp minnet. Har ju inte använt sprutorna sen i augusti förra året. Jag kommer att ha maxdos av menopur, alltså 450 IE.

Förra gången hade jag också det och då blev de ett jätte bra resultat. Vi fick ut 17 ägg, vilket är vårat bästa resultat. Av de 17 äggen så var det 13 som blev befruktade. De långtidsodlade då våra embryon och fem dagar senare fick vi tillbaka 2 toppen blastocyter. Vi fick även 5 stycken topp blastocyter till frysen.
Som ni säkert vet så blev jag gravid vid det försöket, men när vi gjorde ultraljudet i vecka 9 upptäcktes det att pyret hade slutat att växa, en vecka senare fick jag missfall.

Sedan gjorde vi ett frysförsök i februari, då behövde de tina upp alla frysisar. Jag fick en tillbaka då och blev gravid igen. Denna gång fick jag missfall nästan på en gång i vecka 6.

Så nu hoppas vi att jag ska bli gravid igen och att det ska bli tredje gången gillt för oss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh, så bra med 17 ägg. Håller tummar och tår att det går lika bra denna gång, men att det får löpa linan ut till en liten bebbe tittar ut...



Kramis Lila

2009-05-10 @ 20:34:20
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hade också maxdos på Menopur, det var lite pyssel med ampullerna. Magnus blandade ihop allt varje kväll, det var skönt att han gjorde det. För jag hade dålig koll och dåligt tålamod. Men jag tog sprutorna själv i alla fall.



Åh vad jag hoppas att det ska funka den här gången för er.



Kram!

2009-05-10 @ 22:52:52
URL: http://barnlangtan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback