Ändrade planer

Igår ringde min ivf klinik upp på kvällen för att säga att det inte blir frysförsök på lördag utan det blir på söndag. Hon hade pratat med min doktor och sen hade de ändrat dag.

För oss är det ännu bättre att få göra det på söndag för då kan jag jobba som planerat fredag och lördag natt. Sen är det bara att försöka smita hem lite tidigare på söndag morgon och skynda sig att duscha och göra sig klar för att sen hoppa in i bilen och åka de 26 milen till våran ivf klinik.
Jag kommer nog att sova rätt så gott under den färden.

Vi kommer att få ha våra favorit doktor så det känns riktigt bra. Vi har 5 långtidsodlade embryon i frysen (blastocyter) som vi hoppas på. Om 2 stycken klarar upptiningen så kommer vi att sätta tillbaka 2.
Sist vi hade våran favoritdoktor så höll han och J på att skämta, tycker att det kan bli så allvarlig situation annars så jag tycker om när man kan skoja om saker och ting. Sist så sa våran favorit i alla fall att han skulle spotta lite där nere för att embryot skulle fastna, J däremot tyckte att han skulle använda superlim.


"Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." / Nalle Puh


Kommentarer
Postat av: *

Jag hoppas verkligen det är eran tur nu!

Jag tänker också på att det skulle ha varit dags för er om det inte blev som det blev :(

2010-02-02 @ 19:29:02
URL: http://densomvantar.blogspot.com/
Postat av: Plusresan

Det låter härligt med 2 ägg tillbaka. Håller tummarna för att det ska bli så!!! ;)

Vill också så gärna få tillbaka två imorgon. Nu är det nervöst...



KRAM!!!

2010-02-02 @ 21:02:32
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Kix

Å öppet på en söndag också?? Vilken klinik!!



Haha, tänk att en läkare kan ha en sådan humor att säga något sådant...



Kram Kix

2010-02-02 @ 23:12:59
URL: http://kix.bloggplatsen.se/
Postat av: Nadja

hej...



Jag tänker på er....Hör gärna av er när ni är här, om ni orkar....



Det finns ingen som förtjänar det här mer än ni....



Jag finns HÄR...........



Love you.....

2010-02-03 @ 20:01:00
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

JAg håller tummaran för er! All lycka till!!!

2010-02-04 @ 23:06:22
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Fru barnlös

Så spännande! Tänker på er!

2010-02-06 @ 09:00:48
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback