Bebisplättar

När jag ändå är igång och skriver in vad jag har lagat idag. Så gjorde jag även bebisplättar som Cornelia har fått till middag, betyget blev ett stort MMMMMM. En perfekt maträtt att ge till de små, då de kan sitta och äta själv.

Bebisplättar
från 8månader

1 ägg
2 ½ dl standardmjölk
1 ½ dl dinkelsikt eller vetemjöl blandat med grahamsmjöl
2 msk smör

Knäck ägget i en liten bunke och vispa ihop. Häll i hälften av mjölken och mjölet, Vispa till en jämn smet. Häll på resten av mjölken.

Smält smöret och vispa ner det i smeten.

Stek i liten stekpanna eller plättlagg.

Plättar är lätta att äta själv om man får dem ihoprullade i handen.

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad duktig och pysslig du är! Blev riktigt inspirerad av dig och din fiskgryta häromdagen. Enkelt och verkade gå hem hos kidsen, nästa gång kanske man skulle kunna dela upp och göra hälften till oss med en massa extra kryddor. Hoppas det är okej att jag länkade till dig i ett inlägg med receptet. Kram kram

2011-06-21 @ 22:36:43
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Åh, smarr med plättar..Det ska Astrid få nån dag! Måste bara ta oss ur burkmats-träsket..det är nämligen det enda som duger nu. Min omsorgsfullt hemmalagade mat ratar hon :D



Hantverkaren kom tillbaka idag, och just NU klev han in genom dörren igen, så jag kan inte ha varit så jobbig :P

2011-06-22 @ 10:26:04
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback